بهترین کتاب های جمع بندی کنکور [ویژه کنکور تیر]

0 0 رای ها
امتیاز
  • بدون شک یکی از کلیدی ترین مراحل آمادگی برای کنکور دوران «جمع بندی کنکور» است. جمع بندی که بهترین زمان آن یک ماه مانده به کنکور است، می تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. اگر می خواهید بهترین عملکرد را در کنکور داشته باشید اما نمی دانید از چه ترفندهایی برای موفقیت در این دوران استفاده کنید، اصلان نگران نباشید، در این مقاله قصد داریم بهترین ترفندهای مرتبط با دوران جمع بندی کنکور را بررسی کنیم. با دانش لند همراه باشید.

    جمع بندی کنکور یعنی چه؟

    موفق ترین داوطلبان کنکور، دانش آموزانی هستند که در کنار مطالعه و تست ها، از دوران جمع بندی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و برنامه های ویژه ای برای این زمان داشته باشند. دانش آموزان متعددی هستند که زمان زیادی را صرف مطالعه دروس می کنند اما به نتیجه دلخواه خود نمی رسند اما دلیل این اتفاق چیست؟

    مطالعه و تست زنی بدون نتیجه به این معنی است که این دانش آموز نتوانسته در یک زمان مشخص درس های کنکوری خود را جمع بندی کند. جمع بندی یعنی دروس و تست هایش را مرور کنید و نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و آن ها را تا زمان جلسه کنکور تقویت کنید.

    بهترین روش های جمع بندی کنکور سراسری

    روش های مختلفی برای برای جمع بندی کنکور وجود دارد اما همین اول کاری باید بگویم که مدت زمان جمع بندی برای هر داوطلبی فرق می کند؛ بعضی از شما ممکن است زودتر مباحث را تمام کنید و به سراغ جمع بندی بروید و بعضی های دیگر هم هنوز مباحث خوانده نشده داشته باشند.

    ما در این مقاله زمان حدودی برای جمع بندی را 30 تا 40 روز محاسبه کردیم و شما می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم در کنکور 1402 به موفقیت برسید.

    • خلاصه نویسی کنید

    بدون شک هر کنکوری می داند که مهم ترین فاکتور در جمع بندی کنکور سراسری، خلاصه نویسی است. هدف از خلاصه نویسی به صورت کلی این است که ذهن شما نسبت به متنی که قرار است بخوانید، آگاهی پیدا کند.

    خلاصه نویسی در کنکور یکی از بهترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانید بدون این که فشار زیادی به مغزتان وارد کنید، کیفیت مطالعه و یادگیری خود را بالا ببرید.

    خلاصه نویسی زمانی اهمیت بیش تری پیدا می کند که برای تمامی دروس خود خلاصه نویسی خود را آماده کنید؛ این یک موضوع کلیدی است که باید هر درس خلاصه نویسی های مخصوص به خود را داشته باشد تا در یک ماه تا کنکور به طور کامل بررسی شود.

    کتاب لقمه مهروماه و جیبی خیلی سبز

    اما در این بین، توصیه ما سری کتاب هاییست که در سال های اخیر طرفداران زیادی بین دانش آموزان پیدا کرده، کتاب جیبی خیلی سبز و کتاب لقمه مهروماه. این کتاب های کاربردی ویژه دوران جمع بندی برای داوطلبان کنکور طراحی شده اند و به شما کمک می کنند تا به سرعت مطالب مهم و اصلی هر درس را مرور کنید. در کتاب های لقمه و جیبی خیلی سبز می تواند انواع تصاویر و شکل ها، قیدهای مهم و پرتکرار، دستگاه های بدن و هرچیزی که مربوط به هر درس می شود را به شکل منظم و طبقه بندی شده مشاهده کنید.

    ویژگی کتاب های لقمه و جی بی

    • مناسب برای مرور و جمع بندی سریع مطالب هر درس
    • مناسب برای آشنایی با یک مبحث و مطلب جدید
    • مناسب برای استفاده بهینه از زمان های خالی
    • مناسب برای رفع اشکال مبحثی
    • آزمون های شبیه ساز کنکور

    یکی از نکته های مهمی که در دوران جمع بندی باید به آن توجه کنید، آزمون های شبیه ساز کنکور است. این آزمون ها نقش تعیین کننده ای دارند و بهترین خودآزمایی در دوران جمع بندی است. شبیه سازی کنکور و حل سوالات کنکور سراسری سال های گذشته به شما کمک می کند تا برای شرکت در آزمون بهتر آماده شوید.

    نکته مهمی که هنگام خرید کتاب های شبیه ساز کنکور باید به آن توجه داشته باشید این است که باید کتابی را انتخاب کنید که شما را به طور کامل در حال و هوای جلسه کنکور سراسری قرار دهد تا استرس کم تری در زمان کنکور اصلی داشته باشید.

    کنکوریوم و چند کنکور خیلی سبز

    یکی از سوالاتی که برای دانش آموزان در دوران جمع بندی و خرید کتاب های شبیه ساز پیش می آید، انتخاب بین دوراهی کنکوریوم و چند کنکور خیلی سبز است. حقیقت این است که این دو سری کتاب که در سال های اخیر بین داوطلبان مورد استقبال زیادی قرار گرفته، تفاوت زیادی ندارند!

    تقریبا می توان گفت هر کسی به سوال «کنکوریوم بهتر است یا چند کنکور؟» پاسخ دهد تا حدود زیادی نظر شخصی خودش را بیان کرده چراکه هم انتشارات خیلی سبز و هم انتشارات مهروماه تمام تلاش خود را کرده اند تا از هر نظر آپدیت باشند و تغییرات را به طور کامل اعمال کرده اند.

    • مرور سوالات پرتکرار و مهم کنکور

    سالیان سال است که همیشه سوالاتی در کنکور هست که از اهمیت بالاتری برخوردار بوده. این ها سوالاتی هستند که هرساله در کنکور مطرح می شوند اما شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و در دوران جمع بندی کنکور با تحلیل اصولی و دقیق آن ها را شناسایی کنید. این ترفند به شما کمک می کند تا شما همیشه یک قدم از دیگر داوطلبان جلوتر باشید.

    • خودتان را از استرس دور کنید

    هرچقدر که به زمان برگزاری کنکور سراسری نزدیک تر می شویم، نگرانی ها و استرس ها بیش تر به سراغمان می آیند. نگران نباشید  و بدانید که این یک امر طبیعی است و شما برای برنده شدن در این ماراتون بزرگ باید به این استرس غلبه کنید.

    ایام جمع بندی کنکور از نظر زمانی بسیار نزدیک به کنکور سراسری است و امکان دارد فشار عصبی و نگرانی های زیادی به شما منتقل شود اما به خود و شیوه مطالعاتیتان اطمینان داشته باشید و تلاش کنید از دوران جمع بندی کنکور بهترین استفاده ها را بکنید.

    • نقاط ضعف خود را تقویت کنید

    مانند هر مرحله مهمی در زندگیتان، قبل از شروع این دوران کلیدی، با خودتان کنار بیایید! مشکلات و نقاط ضعفتان را پیدا کنید. جمع بندی کنکور با ترفندهای اصولی بسیار ساده است اما باید با توجه به روش هایی که یاد گرفته اید این کار را به صورت اصولی انجام بدهید.

    پیشنهاد ما این است که بعد از دسته بندی سوالات و یا حل آزمون های آزمایشی، سوالاتی که پاسخ آن ها را اشتباه زده اید را پیدا کنید و در مدت زمان باقی مانده تا کنکور تلاش کنید تا این نقاط ضعف را تقویت کنید. فراموش نکنید که این ها همان سوالاتی هستند که در جلسه کنکور باعث می شوند تا شما رتبه پایین تری کسب کنید.

    💡 توصیه مشاور: هر سوالی را که اشتباه پاسخ داده اید را در یک دفتر یادداشت کنید و مفاهیم مربوط به آن سوال را دوباره و دوباره مرور کنید. مرور را تا جایی ادامه دهید که متوجه شوید کجای راه اشتباه رفته اید.

    سخن نهایی

    در پایان باید بگوییم آن چه در دوران جمع بندی کنکور اهمیت بیش تری دارد. استفاده صحیح و کامل از زمان باقی مانده است. شاید تفاوت زیادی بین شبیه سازهای کنکور و یا لقمه مهروماه و جی بی خیلی سبز وجود نداشته باشد اما تنها یک تست درست و غلط می تواند تراز کنکور شما را تحت تاثیر قرار دهد!

    سوالات متداول

    بهترین منابع جمع بندی کنکور چیست؟

    بهترین منابع جمع بندی کنکور شامل کتاب های کنکوریوم، کتاب چند کنکور خیلی سبز، کتاب لقمه و کتاب جیبی خیلی سبز است.

    کنکوریوم مهروماه بهتر است یا چند کنکور خیلی سبز؟

    هم انتشارات خیلی سبز و هم انتشارات مهروماه تمام تلاش خود را کرده اند تا از هر نظر آپدیت باشند و تغییرات را به طور کامل اعمال کرده اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند