معرفی بهترین بازی های گروهی سبک مافیا و نقش مخفی

5 2 رای ها
امتیاز
  • یکی از شناخته شده ترین بازی ها در سبک بلوف زنی، پنهان کاری و فریب کاری بازی مافیا است. بازی مافیا یک بازی گروهی است که تعداد زیادی از جوانان علاقه زیادی به آن دارند. در بازی مافیا شما در دو ساید بازی می کنید، ساید اول شهروند و ساید دوم مافیا. شهروندان وظیفه پیدا کردن و بیرون انداختن مافیا ها از شهر را دارند. در مقابل مافیا ها باید با پنهان کاری بازیکنان دیگر را گول بزنند و در صدد کشتن شهروندان باشند. اگر در این بازی قبل از انجام هر یک از وظایف نق خود فکر نکنید، احتمال برد گروه شما کمتر می شود.

    6 تا از بهترین بازی های دسته جمعی سبک مافیا

    امروزه بازی مافیا در مدل های مختلفی تولید شده است. نسخه رومیزی این بازی هم به تازگی وارد بازار بازی ها شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم بازی های گروهی مثل مافیا را به شما معرفی کنیم البته هیچکدام از این بازی ها به جذابیت نسخه اصلی بازی فکری مافیا نیستند. نسخه های اصلی و همچنین افزودنی این بازی را می توانید از سایت ما خریداری کنید. بازی مافیا تی تویز یکی از نسخه های اصلی و با کیفیت این بازی است. در ادامه با دانش لند همراه باشید تا به بررسی بازی های سبک مافیا بپردازیم.

    بازی گرگینه سپیده دم

    بازی فکری گرگینه یک شبه سپیده دم One night ultimate daybreak یک بازی دوهمی و سرعتی است که در آن هر یک از بازیکنان نقش منحصر به فردی دارد. گرگ آلفا زیرک، جادوگر قدرتمند و دستیار پیشگو به همراه افرادی با قدرت‌ های عجیب، یک روز وقت دارند تا گرگینه را پیدا کنند. البته ممکن است بیشتر از یک نفر باشد ولی فقط با پیدا کردن یکی از آن‌ ها پیروز خواهید شد. بعد از اینکه همه بازیکنان نقش خود را دیدند، شب شروع شده و هر بازیکن باید در شب کار به خصوص نقش خود را انجام دهد. مثلا دزد می تواند کارت یکی از بازیکن ها را دیده و با کارت خود جا به جا کند یا پیشگو می تواند کارت یکی از بازیکن ها را ببیند. بعد از اینکه فاز شب به اتمام رسید، ممکن است نقش بعضی از بازیکنان عوض شده باشد و چیزی نباشند که در ابتدای بازی، بوده اند.

    خرید بازی گرگینه یک شبه

    در طول روز بازیکنان می توانند در مورد کارهایی که شب گذشته انجام دادند، بلوف بزنند. می توانند اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. پس از صحبت کردن، بازیکنان باید رای گیری کنند که چه کسی گرگینه است. هر بازیکن می تواند فقط به یک نفر رای دهد. بازیکنی با بیشترین رای کشته شده و کارت خود را رو می کند.

    بازی فکری پدرخوانده

    می توان گفت که گیم پلی جذاب این بازی، باعث شده تا در مدت زمان کوتاهی بازی پدرخوانده به صورت جهانی شناخته شود. روند کلی بردگیم پدرخوانده دارای جذابیت های خاص خود و شاید کمی پیچیدگی است. روند داستانی بازی آنقدر جذاب است که در طول مدت زمان تکرار و تمرین بازی هرگز احساس خستگی و بی حوصلگی نخواهید کرد و علاوه بر آن خلاقیت و تمرکز، حافظه و دقت، افزایش هوش هیجانی خود را تقویت می کنید.

    خرید بازی فکری پدرخوانده

    بازیکنان در این بازی نقش مزدور و همکاران یک باند خلاف کار در نیویورک را بازی می کنند. هر یک از آن ها تلاش می کند تا با داشتن عملکرد بهتر در جمع آوری پول نقد و از طریق راه های مشخص شده در بازی، بیشتر از سایر رقبا پول جمع کرده باشد و جانشین رییس بزرگ باند شود. این بازی به صورت کلی در 4 دست اجرا می شود و در هر دست بازیکنان باید تلاش کنند بهترین عملکرد ممکن را از خودشان نشان دهند تا بتوانند پول بیشتری دریافت کنند.

    بازی اسپای فال

    بازی اسپای فال یک بازی در سبک بازی فکری مافیا است. بازی‌ های سبک مافیا بازی ‌هایی بسیار هیجان‌ انگیز و جذاب به حساب می ‌آیند زیرا نیاز به تفکر، سنجیدن رفتار دیگران و حدس زدن دارند که باعث می ‌شود تعامل افراد در بازی بیشتر شود و در نتیجه هیجان در بازی به اوج برسد. بازی اسپای ‌فال یک نوع بازی جاسوسی است. شما باید بتوانید جاسوس را حدس بزنید تا برنده شوید. اگر هم خودتان جاسوس هستید باید تلاش کنید تا کسی پی به هویت شما نبرد. باید آنقدر زیرکانه رفتار کنید تا کسی به شما شک نکند.

    خرید بازی اسپای فال

    این بازی همان بازی جاسوس معروف است که به صورت بردگیم وارد بازار بازی های فکری شده است. در بازی اسپای فال تعدادی کارت در دسته بندی ‌های مختلف وجود دارد. هر دسته بندی شامل یک موقعیت مکانی می ‌شود. این موقعیت‌ ها ممکن است کافه، بیمارستان، دانشگاه و یا هر جای دیگری باشند. کارت ‌های یک دسته نا مشخص بین افراد پخش می‌ شود. همه کارت‌ های توزیع شده موقعیت مکانی یکسان دارند به جز یک کارت که کارت جاسوس است. جاسوس نمی‌ داند که موقعیت مکانی مشخص شده کجاست و باید با استفاده از سوال و جواب هایی که بین بازیکنان رد و بدل می شود، مکان را حدس بزند.

    بازی کودتا

    بازی کودتا از بازی معروف «Coup» برگرفته شده و یک بازی فکری مهیج و چالش برانگیز در سبک بازی بلوف زنی و شبیه بازی فکری مافیا است. هر بازیکن در کودتا نقشی برای خود دارد که می تواند این نقش را تا آخر بازی مخفی نگه دارد و خودش را جای نقش دیگری جا بزند. اگر تصمیم به این کار بگیرید، باید حواس خود راجمع کنید تا هیچ بازیکنی متوجه دروغ شما نشود. همچنین در بازی کودتا می توانید نقش خود را لو بدهید تا به راحتی بتوانید از تمام قابلیت های نقشتان استفاده کنید. البته لو رفتن نقش شما به ضررتان خواهد بود! برای یادگیری کامل بازی کارتی کودتا تنها کافیست، وظایف هر کارت نقش را بدانید.

    خرید بازی کودتا

    بازی بنگ غرب وحشی

    غرب وحشی یک بازی فکری با تم وسترن است که شما می توانید در آن شاهد دعوای بین کلانتر و یاغی باشید و جنگ بین آن دو را از نزدیک تجربه کنید. معاون های کلانتر، به صورت ناشناس، هوای کلانتر را دارند ولی این وسط، یک خائن هم هست که فقط هوای خوش را دارد و به فکر خودش است. کلانتر کارت خودش را نشان می دهد تا همه او را بشناسند. بقیه بازیکن ها باید نقش خودشان را مخفی نگه دارند. هر بازیکن، به تعداد گلوله هایی که روی کارت شخصیت اش هست، گلوله می گیرد. در این بازی هر بازیکن یک هدف دارد. کلانتر باید برای حفظ نظم و قانون، هم خائن و هم همه یاغی ها را شناسایی کند. یاغی ها هدف اصلی شان این است که کلانتر را بزنند ولی اگر پای جایزه هم در میان باشد، برای گرفتن جایزه، از زدن همدیگر هم دریغ نمی کنند.

    خرید بازی بنگ

    معاون های کلانتر با کلانتر، هم نظر هستند و به هر قیمتی هم که شده، پای هم ایستادگی می کنند. خائن دوست دارد که کلانتر شود و هدف او در این بازی این است که آخرین نفر باقی مانده در بازی باشد.

    بازی دو خان

    داستان بازی دو خان به سالیان دور و سرزمینی دور افتاده برمی گردد. پادشاه روز های آخر عمرش را می گذراند و هیچ جانشینی برای تاج و تخت ندارد. به همین خاطر دو تا از خان های بنام سرزمینش را دعوت می کند. خان شمال و خان جنوب، تا از بینشان یکی را به عنوان جانشین انتخاب نماید. دو خان در کاروانسرایی نزدیک قصر پادشاه، همزمان با هم اقامت دارند بدون آنکه از وجود هم با خبر باشند. ماجرا از این جا شروع می شود که فرد ناشناسی هر دو خان را مطلع می کند و به دروغ به هر کدام می گوید آن خان دیگر قصد جانش را دارد. همین باعث می شود هر کدام از خان ها بخواهند زود تر دست به کار شوند. مشکل اینجاست که نه همدیگر را دیده اند که بشناسند و نه وقت زیادی دارند. دو خان یک بازی نقش مخفی ساده و سرعتی است که به علت هیجان و جذابیت زیاد و همچنین تکرار پذیری بالا باعث می شود چندین دست پشت سر هم بازی کنید و لذت ببرید.

    خرید بازی دو خان

    در این بازی بازیکنان به صورت مساوی به 2 گروه شمال و جنوب تقسیم می شوند. هر گروه یک خان و یک قاتل دارد. سایر بازیکنان گروه، زنجیره ای هستند که خان را به قاتل متصل می کند چون در این بازی هر بازیکن فقط یکی از هم گروهی هایش را می شناسد. اولین گروهی که خان گروه مقابلش را شناسایی کند و بکُشد، برنده بازی خواهد بود. هنگامی که با تعداد بازیکنان فرد بازی می کنید، گماشته به بازی اضافه می گردد. گروه سومی که به تنهایی می تواند برنده بازی شود.

    بازی جنگل مخوف

    بازی فکری جنگل مخوف محصول مکعب خلاق، دارای ۸۴ کارت بازی است که روی هر کدام از کارت ها انواع مختلفی از مکان های مخصوص، موجودات ماورایی و حیوانات وجود دارد. شما در یک جنگل مخوف در کنار موجودات ماورایی و حیوانات عجیب و غریب سرگردان هستید. برای رهایی از این جنگل مخوف باید موجودات و طلسم ها را پیدا و جمع آوری کنید. بازی فکری جنگل مخوف مکعب خلاق، در دسته بندی بازی های کارتی قرار می گیرد که برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه انتخاب مناسبی است. در این بازی تصمیم گیری، ریسک پذیری و شانس شما به چالش کشیده می شود.

    خرید بازی جنگل مخوف

    هر یک از کارت های بازی جنگل مخوف دارای قوانین خاص مخصوص به خود هستند و به شما ویژگی های خاصی می دهند. به عنوان مثال کارت جن این اجازه را م یدهد که 2 کارت از یکی از بازیکنان به دلخواه بدزدید. این بازی در سبک بازی جذاب مافیا است و می تواند ساعت ها شما و جمع تان را سرگرم کند.

    بازی پلیس خوب پلیس بد

    اگر فساد در شهر زیاد شود، وظیفه پلیس است که به اوضاع رسیدگی کند و شهر را پاکسازی کند. شما باید با زیرکی تمام سوابق و مدارک را بررسی کنید، رفتار تک تک افراد را زیر نظر بگیرید و سر دسته قانون شکنان را شناسایی کنید. داستان بازی از جایی شروع می شود که شما به عنوان یک افسر پلیس، با همکار های خود جلسه ای برگزار می کنید تا درباره افزایش جرم و جنایت در منطقه خود صحبت کنید. در بین جلسه متوجه وجود رئیسی فاسد می شوید که باید او را شناسایی و از بازی حذف کنید. او نیز می خواهد شما را شناسایی و حذف کند. پس وقت آن است که یار های باوفای خود را پیدا کرده و برای برد پلیس های خوب تلاش کنید. نفوذی را شناسایی کنید تا جرم و جنایت و فساد از بین برود

    خرید بازی پلیس خوب پلیس بد

    این بازی برای 4 تا 8 نفر طراحی شده است و برای رده سنی 13 سال به بالا مناسب است. پلیس خوب پلیس بد توسط چند شرکت بازیسازی تولید شده است جذابیت نسخه شرکت دهکده از بقیه نسخه ها به دلیل وجود تفنگ های فومی و محتویات دیگر بیشتر است. همچنین این بازی را می توانید به دو روش انجام دهید.

    بازی کدنیمز

    جاسوس‌ ها، از هویت پنهانی هر 25 مامور با خبرند ولی هم‌ تیمی ‌های آن‌ ها، ماموران را فقط و فقط از طریق “اسامی رمز”شان می ‌شناسند. جاسوس ‌ها، به ‌نوبت، سر نخ‌ های یک کلمه ‌ای ارائه می‌ دهند. هر سرنخ می ‌تواند به چندین کلمه از کلمات روی میز، مرتبط باشد. ماموران باید حدس بزنند که کلمات مورد نظر، کدام کلمات بوده‌است. هرگاه که یکی‌از ماموران عملیاتی، کلمه‌ای را لمس کند، جاسوس، هویت پنهانِ آن کلمه را افشا می ‌کند. اگر مامور، درست حدس بزند، می‌ تواند به حدس زدن ادامه دهد تا جایی که با یک فرد اشتباهی برخورد کند.

    خرید بازی کد نیمز

    هیچ‌ کس دوست ندارد با آدم ‌کش شاخ ‌به‌ شاخ شود. سپس نوبت به تیم دیگر می ‌رسد که سر نخ بدهد و حدس بزند. نخستین تیمی که بتواند با همه‌ ماموران خود ارتباط برقرار کند، برنده‌ بازی خواهد بود. این بازی یک بازی 2 تا 8 نفره برای رده سنی بالای 10 سال است.

    بازی کودتا پلاس

    بازی فکری کودتا پلاس شامل نسخه کلاسیک بازی کودتا به اضافه «اصلاحات» و شخصیت «آنارشیست» است؛ نسخه کلاسیک بازی کودتا برای ۲ تا ۶ بازیکن طراحی شده ولی بازی کودتا+ به شما این امکان را می دهد که این بازی را با تعداد ۷ تا ۱۰ نفر تجربه کنید. به جز بازی کودتا، دو نسخه دیگر از این بازی به نام های بازی کودتا پلاس و بازی کودتا شورش توسط شرکت سرزمین ذهن زیبا منتشر شده است و اگر از آن دسته از افرادی هستید که به بازی های مافیایی و شخصیت های مخفی علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما کودتا است.

    خرید بازی کودتا پلاس

    داستان بازی همان مانند بازی اصلی کودتا است اما تغییراتی در این بازی اعمال شده است که باعث جذاب تر شدن آن شده است.

    بازی کودتا شورش

    بازی فکری کودتا شورش دنباله ای هیجان انگیز بر بازی فوق العاده «ریکی تاتا»، یعنی «کودتا» که موفق شده بود جوایز بسیاری را به خود اختصاص دهد، است. کودتا شورش همان شیوه سرعتی و همان قوانین ساده «کودتا»، یعنی «اقدام متقابل»، «چالش» و «بلوف» را به کار می گیرد ولی از طریق «انتخاب شخصیت های مختلف»، یک لایه استراتژیک هیجان انگیز را نیز به آن اضافه می کند. به طور کلی بازی فکری کودتا شورش یک بازی جدید بر پایه بازی فکری کودتا سرزمین ذهن زیبا است که در جمع های دورهمی و خانوادگی طرفداران ویژه ای دارد.

    خرید بازی کودتا شورش

    به جز بازی کودتا شورش، دو نسخه دیگر از این بازی به نام های بازی کودتا پلاس و بازی کودتا توسط شرکت سرزمین ذهن زیبا منتشر شده است و اگر از آن دسته از افرادی هستید که به بازی های مافیایی و شخصیت های مخفی علاقه دارید، می توانید این بازی را از فروشگاه دانش لند خریداری کنید. این بازی را می توانید به تنهایی خریداری کنید و ساعت ها خود را سرگرم کنید.

    بازی واژگان با هویت های پنهان werewords

    زوزه کریه گرگینه ای شوم، از دور دست هایی نه چندان دور به گوش می رسد و شما فقط ۴ دقیقه وقت دارید تا «واژه جادویی» را پیدا کرده و شهر خود را از این تهدید نفس گیر نجات دهید. شهردار، واژه جادویی را که می تواند گرگینه را برای همیشه از شهر شما براند، پیدا کرده است اما همین جادو، توان تکلم را از او سلب کرده است؛ او فقط می تواند با دادن پاسخ های کوتاه «بله»، «خیر»، «شاید»، «خیلی نزدیک» و «خیلی دور»، شما را در پیدا کردن واژه جادویی کمک کند. اگر شهروندان بدون افشا شدن هویت «غیب گو» شهر، واژه جادویی را بر زبان بیاورند، گرگینه، تا ابد از شهر شما رانده خواهد شد. بازی واژگان با هویت های پنهان گیم باز یک بازی در سبک پنهان کاری است. هر دست این بازی ۱۰ دقیقه زمان می برد و برای تمامی افراد بالای ۸ سال مناسب است

    خرید بازی واژگان با هویت های پنهان

    شما می توانید از این بازی در جمع های ۴ تا ۱۲ نفره استفاده کنید و لذت ببرید. اگر قوانینی خاص را رعایت کنید می توانید با یک جمع ۲ تا ۳ نفره هم با این بازی سرگرم شوید. این بازی از نظر پنهان بودن هویت مانند بازی مافیا است. با بازی هویت های پنهان اطلاعات عمومی شما بالا می رود.

    بازی وستروس

    خاندان استارک به همراه یارانش راهی عملیاتی علیه پادشاه شب هستند. اما خانواده لنیستر و هم پیمانانش سعی دارند با جا زدن خود در این عملیات، آن ها را به شکست بکشانند. در بین نیرو های خیر فقط برن استارک نیرو های شر را می شناسد اما باید سخت مراقب باشد اگر هویت او فاش شود، همه چیز از دست می رود. در این نبرد، تنها سلاحی که در اختیار دارید، قدرت استدلال و فریب دیگران است. بازی وستروس بر اساس بازی محبوب Avalon و با تم Game of Thrones طراحی شده است.

    خرید بازی وستروس

    این بازی فکری برای گروه سنی بالای 12 سال، تعداد 5 تا 10 بازیکن و مدت زمان حدود 30 دقیقه مناسب است. این بازی جزو بازی های گروهی و تیمی است. بازی وستروس برای کسانی است که بازی هایی مانند مافیا را دوست دارند سرگرم کننده و جذاب است. مبارزه ای سخت میان سپاه خیر و سپاه شر را در بازی وستروس تجربه کنید. در بازی وستروس هیچ بازیکنی تا آخر از بازی بیرون نمی ‌رود و همه حضور دارند تا بازی به پایان برسد. در این بازی دو نیروی خیر و شر در برابر هم قرار می ‌گیرند و هدف اصلی‌ شان کمک کردن به یکدیگر است. این بازی باعث افزایش هوش کلامی و زبانی، قدرت حل مسئله، قدرت برنامه ریزی و تفکر خلاقانه می شود

    خرید بازی فکری سبک مافیا از فروشگاه دانش لند

    شما عزیزان هرکجای ایران که باشید می توانید، خرید بازی فکری در سبک مافیا را از فروشگاه دانش لند انجام دهید؛ ارسال بازی های فکری در شهر تهران در کم تر از یک روزی کاری با پیک موتوری و در شهرستان ها با پست پیشتاز انجام می شود. دانش لند تضمین می کند تمامی بازی های فکری کودکان و بزرگسالان در مناسب ترین بسته بندی و بدون نقص به دست شما می رسند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5 2 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    5 2 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    1 دیدگاه
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    مجتبی
    مجتبی
    4 ماه قبل
    امتیاز :
         

    جنگل مخوف کجاش مافیایی ؟

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند