3 کتاب تست زمین شناسی کنکور

0 0 رای ها
امتیاز
  • همان طور که احتمالا می دانید اهمیت درس زمین شناسی در کنکور 1402 و سال های بعد با توجه به تغییرات اخیر بسیار بیش تر از قبل شده و حالا دیگر جز کلیدی ترین دروس برای موفقیت در کنکور تجربی شده است. زمین شناسی در کنکور سراسری 25 سوال سهم دارد و شما باید در مدت زمان 20 دقیقه به تمام سوالات این درس پاسخ دهید. قبل از اینکه به پاسخ سوال «چگونه زمین شناسی را 100 بزنیم؟» بپردازیم، بهتر است به این نکته توجه کنید که ضریب درس زمین شناسی برای رشته های محبوب پزشکی، دندان پزشکی و غیره صفر است اما داوطلبانی که به دنبال قبولی در رشته داروسازی هستند، باید توجه زیادی به این درس داشته باشند.

    بهترین کتاب های زمین شناسی کنکور

    چگونه زمین شناسی را در کنکور 100 بزنیم؟

    زمین شناسی کنکور نظام جدید فقط شامل یک کتاب درسی در پایه یازدهم است که تمام 20 سوال کنکور فقط از این کتاب آمده است اما دانش آموزان نظام قدیم هم باید این کتاب را مطالعه کنند چراکه با توجه به تغییرات کنکور 1402، کنکور نظام قدیم و جدید ادغام شده است. اگر شما هم مایل هستید که تست های مربوط به زمین شناسی در کنکور را به راحتی پاسخ دهید، شما را به مطالعه ادامه این مقاله در بانک کتاب دانش لند دعوت می کنیم.

    بهترین کتاب های زمین شناسی کنکور

    کتاب تست زمین شناسی یازدهم خیلی سبز

    کتاب زمین شناسی یازدهم تست خیلی سبز یک کتاب کامل و جامع است که توسط اساتید «حمیدرضا میرعالیلو و ریحانه شعبان زاده» ویژه کنکور تالیف شده است. بخش درسنامه و توضیحات و همچنین تست های کتاب بسیار کامل است تاحدی که تعداد تست های زیاد این کتاب، شما را از استفاده از منابع دیگر زمین شناسی کنکور کاملا بی نیاز می کند. با توجه به این که کتاب تست زمین شناسی یازدهم خیلی سبز رویکردی کنکور محور دارد، نمونه سوالات امتحان نهایی در آن نیامده و به همین دلیل، منبع مناسبی برای امتحانات نهایی نیست.

    بخش درسنامه کتاب زمین شناسی تست یازدهم خیلی سبز به طور کامل مطالب کتاب درسی را پوشش می دهد و با اینکه مولفان برای نگارش کتاب از لحن ساده استفاده کرده اند، مطالب بسیار مفهومی و جامع توضیح داده شده تا هیچ مطلبی از جا نیفتد.  از ویژگی های بخش درسنامه کتاب می توان به ارائه مطالب سخت تر به صورت «نکته وار» اشاره کرد که باعث فهم راحت تر مفاهیم درس زمین شناسی می شود.

    کتاب تست زمین شناسی خیلی سبز

    از بحث بررسی درسنامه کتاب که عبور کنیم، به بخش تست ها می رسیم. همان طور که احتمالا می دانید، حتی اگر به تمام متن کتاب زمین شناسی هم مسلط باشید، فقط و فقط می توانید با حل تست های زمین شناسی کنکور تسلط خود را بر روی مطالب افزایش دهید. مولفان کتاب با نگاه ویژه به این موضوع، تست ها و تمرین هایی را طراحی کرده اند که تماما مطالب کتاب درسی را پوشش می دهد و حتی در برخی از دروس که مطالب سخت تری دارد، تست های بیشتری استفاده شده تا دانش آموز به تسلط کامل برسد.

    نکته بعدی که در بخش تست های کتاب زمین شناسی کنکور خیلی سبز حائز اهمیت است، انواع مختلف تست های کتاب است. این تست ها که شامل تست های ساده، تست های نکته دار و تست های ترکیبی می شوند، اکثرا تالیفی هستند اما تست های کنکورهای سال های گذشته و تعداد اندکی سوالات کنکور آزمایشی قلم چی هم دیده می شود. در نهایت بخش پاسخ نامه تشریحی کتاب زمین شناسی یازدهم تست خیلی سبز به مطالب و نکات مطرح شده در تست ها را توضیح داده است و حتی در بعضی از موارد گزینه های نادرست را هم بررسی کرده است.

    کتاب تست زمین شناسی جامع مهروماه

    یکی دیگر از کتاب های پرفروش زمین شناسی کنکور بدون شک کتاب زمین شناسی جامع یازدهم مهروماه است. این کتاب توسط استاد «روزبه اسحاقیان» تالیف شده و به یکی از منابع خودخوان درس زمین شناسی تبدیل شده است. زمین شناسی جامع یازدهم مهروماه مانند کتاب درسی زمین شناسی شامل 7 فصل است و از مسیر کنکور محور بودن خارج نمی شود؛ هر فصل از کتاب دارای درسنامه های نموداری به همراه تست های کنکوری که مجموعا به بیش از 1200 عدد می رسد است. بخش پاسخنامه تشریحی و پیوست واژه نامه لغات مهم هم که در انتهای کتاب پیوست شده است.

    به طور کلی درسنامه های کتاب زمین شناسی جامع یازدهم مهروماه کامل است و مولف تلاش کرده تا هیچ مطلبی از کتاب درسی در این کتاب از قلم نیفتد. در ابتدای هر فصل یک نمودار درختی از مباحث درسنامه قرار گرفته تا شما بتوانید یک نمای کلی از موارد مطرح شده داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی های این کتاب، طبقه بندی مطالب ارائه شده است، به این صورت شما می توانید تسلط بهتری بر روی مطالب درس داشته باشید. همان طور که می دانید درس زمین شناسی یکی از دروسی است که مطالب زیادی دارد و نیاز به تکرار و مرور به مراتب بیش تر دارد، با این تفاسیر، می توان به درسنامه های کتاب زمین شناسی یازدهم مهروماه نمره قبولی داد.

    کتاب تست زمین شناسی جامع مهروماه

    در کنار درسنامه کامل و جامع، تست های قابل توجه و باکیفیت کتاب زمین شناسی جامع مهروماه هم این کتاب را به یک منبع درست و حسابی برای درس زمین شناسی تبدیل می کند. همان طور که بالاتر هم گفتیم، تعداد تست های این کتاب به بیش از 1200 عدد می رسد که قطعا مطالعه و حل این تست ها شما داوطلبان کنکور تجربی را بیش تر با تست های زمین شناسی کنکور آشنا می کند. تست های این کتاب به طور کلی به 3 شکل طراحی شده است:

    • تست های کنکور سال های اخیر که شامل سال های 98، 99 و 1400 می شود.
    • تست های تالیفی که مولف کتاب با توجه به آخرین تغییرات کتاب درسی زمین شناسی یازدهم و کنکور سراسری آن ها را طراحی کرده است.
    • دسته آخر هم مربوط به تست های المپیاد زمین شناسی است.

    در نهایت و در انتهای کتاب هم بخشی به نام پاسخنامه تشریحی قرار گرفته که بسیار کامل است و حتی در سوالات سخت تر هم مولف تک تک گزینه ها را بررسی کرده تا جای هیچ مشکلی باقی نماند. در کنار پاسخنامه تشریحی هم بخش واژه نامه قرار دارد که به تشریح لغات سخت و دردسر ساز زمین شناسی می پردازد.

    ویژگی های کتاب زمین شناسی جامع مهروماه

    • مطابق با آخرین تغییرات کنکور
    • درسنامه های کامل و جامع
    • تست های تالیفی، سراسری و خارج از کشور
    • بررسی لغات و اصطلاحات مهم کتاب درسی در قالب واژه نامه
    • پاسخ نامه کاملا تشریحی به همراه بررسی تک تک گزینه ها در سوالات مهم

    کتاب میکرو زمین شناسی کنکور گاج

    کتاب زمین شناسی کنکور میکرو یکی از کامل ترین منابع زمین شناسی کنکور است که تمامی مباحث مطرح شده در کتاب درسی زمین شناسی پایه یازدهم را شامل می شود. این کتاب که توسط «لیلی نظیف» طراحی شده، تمامی مطالب کتاب درسی را در 7 فصل پوشش داده است. درسنامه های کامل و درس به درس، تست های استاندارد تالیفی و تست های کنکورهای سال های گذشته به همراه پاسخنامه کاملا تشریحی، از ویژگی های بارز این کتاب است. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این کتاب را می توان وجود «10 ساعت فیلم آموزشی به صورت کیوآرکد» دانست که به تثبیت مفاهیم در ذهن شما کمک می کند.

    توضیحات درسنامه کتاب میکرو زمین شناسی کنکور گاج یکی از درسنامه های کامل و مفصل در درس زمین شناسی است که تمام مطالب را به شکل 100 درصدی پوشش داده شده است. همچنین برای دسته بندی بهتر مطالب و راحتی دانش آموزان، از جدول و نمودارهای مختلف و فراوانی استفاده شده است. درسنامه های کتاب تمامی موارد کتاب درسی از جمله «فکر کنید»، «پیوند با علوم دیگر» و غیره را پوشش داده و کلمات مهم را به صورت هایلایت شده نوشته است. از دیگر ویژگی های درسنامه می توان به بخشی که با عنوان «یادآوری» آورده شده اشاره کرد، این بخش شامل کادرهای مشخصی است که مطالب سال های گذشته در آن نوشته شده است.

    کتاب تست زمین شناسی جامع گاج

    بخش تست های کتاب بر اساس هر مبحث طبقه بندی شده و تست ها تمامی مطالب کتاب درسی را به شکل کامل پوشش داده است. از نکات مثبت بخش تست های میکرو زمین شناسی کنکور می توان به استاندارد بودن آن ها اشاره کرد، به شکلی که حتی یک تست فراتر از کنکور یا کتاب درسی در آن دیده نمی شود. همچنین لازم به ذکر است که عمده تست های این کتاب تالیفی هستند اما منبع تست های کنکوری که مربوط به سال های گذشته است، با جزئیات کامل ذکر شده است.

    جمع بندی

    در این مقاله تلاش کردیم تا 3 کتاب تست زمین شناسی کنکور  برای 100 زدن را ارائه بدهیم. شما عزیزان می توانید خرید منابع کنکور 1402 را با بالاترین تخفیف و ارسال سریع از بانک کتاب دانش لند انجام دهید تا در سریع ترین زمان ممکن کتاب خود را درب منزل تحویل بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند