5 قدم تا دو رقمی کردن رتبه کنکور ویژه کنکور تجربی [1403]

0 0 رای ها
امتیاز
  • بدون شک مهم ترین هدف هر دانش آموزی که در کنکور تجربی شرکت می کند، قبولی در دانشگاه و رشته های پرطرفدار مانند پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و غیره است؛ به همین دلیل داوطلبان کنکور همیشه دنبال درخشان ترین نتایج و کسب بهترین رتبه کنکور هستند. کسب رتبه برتر به دانش آموزان کمک می کند تا با خیالی آسوده به انتخاب رشته خود بپردازند و آینده تحصیلی خود را تضمین کنند.

    برای تبدیل شدن به دانش آموزی که فاکتورهای موفقیت در کنکور سراسری را داشته باشد، باید بر روی ویژگی های خود تمرکز کنید و خود را به بهترین شکل ممکن مهیای حضور در جلسه کنکور کنید. شاید باورش سخت باشد اما تفاوت رتبه برتر کنکور با رتبه های سه رقمی تنها در چندین تست است. باید توجه داشته باشید که برای موفقیت در کنکور سراسری تسلط کامل بر مطالب درسی کافی نیست و یکی از مواردی که رتبه های برتر کنکور بر روی آن تاکید دارند، دقت بالاست. در ادامه با دانش لند🧡 همراه باشید تا قدم به قدم در مسیر پر پیچ و خم کسب رتبه دو رقمی در کنکور جلو برویم.

    چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

    یک داوطلب حرفه ای کنکور می داند که تلاش و تداوم و حفظ انگیزه یکی از اصلی ترین راه های موفقیت در کنکور است و توقع کسب رتبه دو رقمی در کنکور در 2 ماه، توقع بیجایی است. اگر تا این جای مسیر خود را با مسائل حاشیه ای درگیر کرده اید، از اینجا به بعد به خودتان قول بدهید که زمان باقی مانده را با ذهن آزاد و آرامش هرچه بیش تر ادامه دهید و برای موفقیت خودتان بجنگید! در ادامه نکته هایی را آورده ایم که به موفقیت هرچه بیش تر و کسب رتبه دو رقمی در کنکور تجربی توسط شما کمک می کند.

    چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

    افکار منفی را از خود دور کنید!

    تردید در شروع به درس خواندن، فکر کردن به عدم نتیجه گیری و ترس از موفق نشدن، اعتماد به نفس پایین همگی دست به دست هم می دهند تا نگرانی و استرس شما را افزایش بدهند. اگر هدف خود را انتخاب کرده اید با جدیت کار خود را آغاز کنید تا یکی از رتبه های برتر کنکور امسال باشید. این نکته را فراموش نکنید که هرچقدر بیش تر نگران نتیجه نهایی باشید، انگیزه و اشتیاق اولیه شما بیش تر کاهش پیدا می کند.

    در آزمون های آزمایشی شرکت کنید!

    بدون شک یکی از بزرگ ترین مشکلات داوطلبان کنکور این است که بر کل مطالب تسلط دارند و خود را از هر نظر آماده کسب موفقیت کرده اند اما به یکباره در جلسه کنکور دچار استرس می شوند و این استرس باعث می شود تا آن ها نتوانند بهترین عملکردشان را در کنکور داشته باشند. مهم ترین راه برای دوری از استرس جلسه کنکور تجربی قرار گرفتن در شرایط آن یا حضور در آزمون های آزمایشی است. آزمون های جامع کنکور که معمولا شامل سوالات تالیفی یا سوالات کنکور سال های گذشته هستند بهترین گزینه برای آمادگی داوطلبان کنکور هستند.

    استفاده از منابع مناسب

    با استفاده از بهترین کتاب های تست کنکور می توانید گام بزرگی در  کسب رتبه دو رقمی در کنکور تجربی بردارید. قالب کتاب های کنکور اکثرا به این شکل هستند که دارای درسنامه + سوالات چهارگزینه ای تالیفی + پاسخنامه کلیدی و تشریحی هستند که در کنار هم بسیار تعیین کننده و اثرگذار است. البته باید دقت داشته باشید که انتخاب منابع کنکور باید توسط مشاور و یا دبیران متخصص استفاده شود. برای آشنایی کامل با بهترین منابع کنکور تجربی 1403 می توانید روی بنر زیر کلیک کنید.

    انگیزه داشته باشید!

    چونه می توانیم روزها و ماه ها به کتاب و جزوه خیره شویم و بدون خستگی درس بخوانیم؟ آیا شما هم به این فکر افتاده اید که حتما رشته ای که دوست دارید را قبول نمی شوید؟ آیا واقعا می توانید با تنفر به دروس و تمرین های تستی، به فکر کسب یک رتبه‌ی عالی و دانشگاه عالی تر باشید؟ به خودتان باور داشته باشید و بدانید که با تنفر نمی تواند درس خواند و تست زد.

    تداوم، تداوم و تداوم!

    در انجام هرکاری پشتکار و تداوم یکی از عوامل موفقیت بلند مدت است. ماه عسل مطالعه دروس و حل تست هایتان به مرور زمان نمایان خواهد شد و شما باید هنگامی که به مطالعه و یادگیری مباحث کنکوری می پردازید، صبر و پشتکار زیادی داشته باشید. البته بدیهی است که باید در کنار تلاش و مطالعه زیاد، از استراحت کافی هم برخوردار باشید، به این دلیل که اگر استراحت کامل و کافی داشته باشید، می توانید با ذهن آماده تری به مطالعه و حل تست های چالشی کنکور بپردازید.

    کسب رتبه دو رقمی در کنکور

    درصد های لازم برای رتبه های زیر 100

    🧠 گروه ریاضی

    • تراز شیمی: 44 درصد
    • تراز فیزیک: 66 درصد
    • تراز ریاضی: 89 درصد

    🪢 گروه تجربی

    • تراز شیمی: 88 درصد
    • تراز فیزیک: 84 درصد
    • تراز زیست شناسی: 95 درصد
    • تراز ریاضی: 83 درصد

    ⚖️ گروه انسانی

    • تراز روانشناسی: 70 درصد
    • تراز منطق و فلسفه: 70.1 درصد
    • تراز جامعه شناسی: 94 درصد
    • تراز تاریخ و جغرافیا: 67.1 درصد
    • تراز اقتصاد: 86.8 درصد
    • تراز ریاضیات: 56.6 درصد
    • تراز دین و زندگی: 89 درصد
    • تراز عربی: 78.8 درصد
    • تراز ادبیات فارسی: 78.8 درصد

    سخن نهایی

    اگر شما داوطلبان عزیز قصد دارید تا به بهترین رتبه های کنکور تجربی دست پیدا کنید و حتی رتبه 1 شوید، باید قواعد خاصی را رعایت کنید. کسب رتبه های برتر در تمامی مراحل زندگی نیازمند داشتن ذهنی آرام و متمرکز است. تنها با داشتن ذهنی آرام و مثبت می تواند هدف ها و خواسته های خود را به دست بیاورید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند