معرفی و خرید 7 تا از بهترین بردگیم های ایرانی

0 0 رای ها
امتیاز
  • یکی از بهترین سرگرمی ها، بازی های رومیزی هستند. بردگیم ها در سبک های زیادی توسط شرکت های بازی سازی مختلفی تولید شده اند. طراحان بازی در در کشور های مختلف، بازی های رومیزی را با توجه به ذوق و سلیقه مردم کشور خود طراحی کرده اند. طراحان ایرانی هم بازی های رومیزی ایرانی زیادی طراحی کرده اند که با سلیقه اکثرمان جفت و جور است. بعضی از شرکت های بازی سازی بردگیم های خارجی را به فارسی بازگردانی کرده اند تا ما بتوانیم آن ها را تجربه کنیم و لذت ببریم.

    بهترین بردگیم های ایرانی

    در این مقاله قصد داریم 7 تا از بهترین، معروف ترین و ارزان ترین بردگیم های ایرانی را به شما معرفی کنیم.

    بازی ایرانی دستباف

    در بازی دستباف سفارشاتی برای بافتن یک قالی به دست شما خواهد رسید و شما با حضور به موقع در بازار رنگرزی و خرید کلاف‌ های رنگی مورد نیاز، نگاره‌ ها را بر دار های قالی کارگاه خود کنار یکدیگر قرار داده تا با خلق یک دستباف مرغوب، با کمی شانس و البته مدیریت درست کلاف‌ های انبار خود و استفاده از ابزاری همچون قلاب، شانه و قیچی و همچنین پس اندازتان گره‌ های کوچک رنگارنگ را به امتیاز تبدیل و برنده رقابت باشید. این بازی یک بازی کاملا ایرانی است و توسط شرکت بازیسازی هوپا تولید شده است و جزو یکی از پر فروش ترین بردگیم های معروف است. پس خود را برای تجربه یک قالیبافی ماهرانه آماده کنید.

    خرید بازی دستباف

    رده سنی: 9 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 3 تا 5 نفر
    مدت زمان بازی: 90 الی 120 دقیقه

    بازی ایرانی سفالگر

    بازی سفالگر یک بازی کاملا ایرانی و جزو بهترین بردگیم های دو نفره است. در بازی سفالگر شما استاد کاران سفالگری هستید که برای ساخت ظروف سفارش داده شده با یکدیگر رقابت می ‌کنید. با فرستادن شاگردان تان به نواحی مختلف، مواد مورد نیاز ظرف‌ های سفارش داده شده را جمع ‌آوری کنید و با ساختن زیبا ترین ظروف مهارت سفالگری خود را به رخ بکشید. با رسیدن مجموع امتیازات یک بازیکن به عدد ۲۰، بازی به پایان می ‌رسد. بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست بیاورد، برنده‌ این بازی خواهد بود. یکی از ویژگی های این بازی برابر بودن احتمال برد فرد تازه کار و حرفه ای است. این بازی هم جزو بازی های موفق شرکت بازیسازی هوپا است.

    خرید بازی سفالگر

    رده سنی: 12 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر
    مدت زمان بازی: نزدیک به 60 دقیقه

    بازی گنج های پنهان لوتوس

    بازی گنج های پنهان لوتوس جزو یکی از بهترین بازی های کارتی ایرانی است که بر اساس بازی “hanabi” ساخته شده است. در این بازی رقابت وجود ندارد و همه بازیکنان باید با مشارکت و همکاری یکدیگر، برای حل کردن معمای گنج تلاش کنند. این بازی شما را به زمان داریوش سوم می برد. هدف اصلی در این بازی پیدا کردن هر 5 گنج در 5 رنگ مختلف به ترتیب شماره است. موضوعی که باعث سخت شدن بازی می شود، این است که بازیکنان حق ندارند کارت‌ های خود را ببینند و باید با استفاده از ژتون‌ های راهنما، همدیگر را راهنمایی کنند. سپس با بازی ‌کردن کارت ‌هایشان گنج‌ ها را پیدا کنند.

    بازی گنج های پنهان لوتوس

    رده سنی: 8 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر
    مدت زمان بازی: نزدیک به 30 دقیقه

    بازی اتابک والی تبریز

    پرنس جان به شهر ناتینگهام می آید. تمام تاجران شهر به تکاپو افتاده اند که اجناس شان را به خدمت پرنس جان ببرند و با عرضه بهترین محصولات و اجناس خود بیشترین سکه را از پرنس دریافت کنند. اما تمام اجناس، قانونی نیستند و بین اجناس هر تاجر محصولات غیرقانونی زیادی هم وجود دارد که پرنس پول خوبی بابت آن ها پرداخت می کند ولی یک مشکل بزرگ وجود دارد. برای رفتن پیش پرنس جان باید از دروازه شهر عبور کرد اما یکی از حریص ترین افراد با چشمانی مانند عقاب، نظاره گر تمام رفت و آمد ها و ورود و خروج اجناس است. آن فرد کسی نیست جز داروغه ناتینگهام. بازی اتابک والی تبریز توسط شرکت بازیسازی بازیمن بر اساس بردگیم معروف داروغه ناتینگهام ساخته شده است. این بازی سرشار از بلوف زدن هست و لذت اصلی بازی همین امکان بلوف و یا راست گویی در بازی است.

    بازی اتابک والی تبریز

    رده سنی: 12 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر
    مدت زمان بازی: 60 الی 90 دقیقه

    بازی زعفرانیتو

    بازی زعفرانیتو برگرفته از بازی “safranito” است. در بازی زعفرانیتو ، ناصرالدین شاه که تازه از فرنگ برگشته حسابی گرسنه ا‌ست و دلش خیلی هوای غذای ایرانی کرده. حالا همه‌ آشپز های دربار راهی بازار شده اند تا از عطاری آمیرزا ادویه‌ های مختلف تهیه کنند و خوراک بهتری برای جناب شاه درست کنند. هدف اصلی دراین بازی این است که زود تر از بقیه ادویه ها را جمع کنید. این کار با انداختن سکه داخل ظرف ادویه و بیرون کردن سکه ‌های بقیه امکان پذیر است. هر کسی که بتواند سکه‌ پرارزش‌ تری در ظرف آمیرزا بیندازد، ادویه را می خرد. در آخر هم باید سعی کنید برای برنده شدن چند ادویه مختف را با هم ترکیب کنید و کارت‌ های ادویه‌ های ترکیبی را به دست آورید. بازی زعفرانیتو یکی از بهترین و پر فروش ترین بردگیم های ایرانی است.

    خرید بازی زعفرانیتو

    رده سنی: 10 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 2 تا 4 نفر

    مدت زمان بازی: نزدیک به 45 دقیقه

    بازی بازار تبریز

    در بازی فکری بازار تبریز شما تاجری هستید که چند نوبت به بار انداز تبریز سر می زنید و هر بار با توجه به آنچه عرضه می شود تصمیم می گیرید کدام کالا را بردارید و در حجره های بازار به فروش بگذارید. هر کالایی امتیاز خاص خودش را دارد و در پایان بازی کسی که بیشترین امتیاز را داشته باشه لقب تاجر بزرگ بازار بزرگ تبریز را کسب می کند. بازی رومیزی بازار تبریز بر اساس بازی فکری کورینت Corinth با هدف افزایش میزان دقت و تمرکز طراحی شده است و یک سرگرمی فوق العاده برای جمع‌های خانوادگی و دورهمی های دوستانه است. اگر به بازی های فکری با تم اقتصادی و تجاری علاقه ‌مند هستید، بازی بازار تبریز را از دست ندهید. این بازی جزو بردگیم های ایرانی ارزان است.

    خرید بازی بازار تبریز

    رده سنی: 8 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 2 تا 4 نفر

    مدت زمان بازی: 20 الی 30 دقیقه

    بازی گبه بازی

    گبه بازی یکی از بازی های دو نفره ایرانی است که بر اساس بردگیم معروف patchwork  تولید شده است. این بازی شما را با انواع گبه و طرح ها ورنگ های مختلف آن ها آشنا می کند. گبه نوعی زیرانداز است که از جنبه هایی با فرش تفاوت دارد. دار آن زمینی، پرز های آن بلند تر و اندازه اش کوچک تر از فرش است و بدون نقشه ی قبلی بافته می شود و از این نظر خلاقیت شخص بافنده در آن بسیار موثر است. گبه بافی از دیرباز در بین ایلات مناطق مختلف ایران بخصوص در فارس و خراسان رواج داشته است. در این بازی، بازیکنان در نقش دو ایل بر سر بافتن گبه ای زیبا تر و کامل ‌تر با هم به رقابت می‌ پردازند. اما در تمام طول بازی باید حواس شان به زمان و تعداد بز هایشان هم باشد. اگر به بازی های فکری استراتژیک انتراعی علاقه مند هستید، گبه بازی را از دست ندهید.

    خرید بازی گبه بازی

    رده سنی: 8 سال به بالا
    تعداد بازیکنان: 2 تا 4 نفر
    مدت زمان بازی: 20 الی 30 دقیقه

    خرید بهترین بردگیم های ایرانی از فروشگاه دانش لند

    شما عزیزان هرکجای ایران که باشید می توانید، خرید بازی فکری ایرانی را از فروشگاه دانش لند انجام دهید؛ ارسال بازی های فکری در شهر تهران در کم تر از یک روزی کاری با پیک موتوری و در شهرستان ها با پست پیشتاز انجام می شود. دانش لند تضمین می کند تمامی بازی های فکری کودکان و بزرگسالان در مناسب ترین بسته بندی و بدون نقص به دست شما می رسند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند