موفقیت در کنکور تجربی | راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور

0 0 رای ها
امتیاز
  • با نزدیک شدن به زمان کنکور، دانش آموزان پایه دوازدهم و داوطلبانی که خود را برای کنکور آمده می کنند، بیش از پیش استرس و فشار کنکور را احساس می کنند و اصلی ترین سوال آن ها این است که «چگونه در رشته تجربی درس بخوانیم؟». هرکدام از داوطلبان کنکور رشته تجربی به دنبال قبولی در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و غیره هستند و موفقیت در کنکور سراسری هدف نهایی این دانش آموزان است.

    درحال حاضر و با توجه به تغییرات اخیری که در نحوه برگزاری کنکور سراسری به وجود آمده که مهم ترین آن «حذف دروس عمومی» است، داوطلبان کنکور با سردرگمی هایی رو به رو شده اند اما برخلاف چیزی که به نظر می رسد، شما می توانید با یک برنامه ریزی صحیح و استفاده از بهترین منابع کنکور تجربی به موفقیت در این آزمون دست پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور را بررسی کنیم.

    راهکارهای طلایی کنکور

    راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور

    اگر به دنبال موفقیت در کنکور تجربی در زمان کم هستید و یا فکر می کنید راز موفقیت در کنکور تجربی تنها یک فرمول دارد، همین ابتدا باید بگوییم که سخت در اشتباهید! البته درست است که ماهی را هروقت از آب بگیری تازه‌ست و هیچ وقت برای کسب رتبه قبولی در کنکور تجربی دیر نیست اما برای این که در یک دانشگاه خوب قبول شوید و بتوانید یک رشته خوب را انتخاب کنید باید به زمان توجه بیش تری داشته باشید. تجربه سالیان اخیر نشان می دهد که مسیر پر پیچ و خم موفقیت در کنکور رشته تجربی دارای اصول و قواعدی است که اگر از آن ها مطلع باشید می توانید با به کار گرفتن تلاش و استمرار، به مقصد خود که قبولی در دانشگاه های درجه یک است برسید. در ادامه راهکارهایی را به شما می گوییم که می توانید با رعایت آن ها خود را برای این مسیر پر پیچ و خم حسابی آماده کنید:

    وقت طلاست!

    کنترل زمان یکی از مهم ترین کارهایی است که در طول مسیر موفقیت در کنکور تجربی هر داوطلبی باید انجام دهد. وقتی زمان برای انجام کاری داریم می توانیم به راحتی و به خوبی آن را انجام دهیم چه برسد به این که پای موضوع مهمی مثل کنکور در میان باشد. اگر قصد دارید در بهترین دانشگاه ها و رشته ها قبول شوید، بهتر است برای این که از رقبایتان کم نیاورید، از سال های ابتدایی ماقبل کنکور برای درس خواندن استفاده کنید. توصیه می کنیم درس های اصلی را برای روزهای نزدیک به کنکور نگذارید چراکه به احتمال خیلی زیاد زمان را از دست خواهید داد  و در نهایت دچار سردرگمی و ناتوانی می شوید.

    وقت طلاست

    برنامه ریزی داشته باشید!

    یکی از راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور بدون شک داشتن برنامه ریزی دقیق و منظم است. «برنامه ریزی و مدیریت زمان» می تواند شانس موفقیت و قبولی در دانشگاه های معتبر را برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور بسیار افزایش دهد. برنامه ریزی برای کنکور را می توان به پله اول برای کسب رتبه های بالا تشبیه کرد. برای این که بتوانید گام های بعدی را مستحکم بردارید، باید مطمئن شوید که پله‌ی اول را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید.

    در آزمون های آزمایشی شرکت کنید!

    دیگر راهکار طلایی که برای موفقیت کنکور سراسری تجربی می تواند شانس شما را دوچندان کند، شرکت در آزمون های آزمایشی است. هدف اصلی شرکت در آزمون های آزماشی، محک زدن دانسته های دانش آموزان است و مهم ترین اینکه داوطلب بتواند در محیط آزمون و در یک زمان خاص، از دانسته های خود استفاده کند. توصیه می کنیم زمانی در آزمون های آزمایشی شرکت کنید که مطالب مورد نظر را مطالعه کرده باشید، تست هم حل کرده باشید و مرور هم کرده باشید.

    نکته دیگری که برای شرکت در آزمون های آزمایشی باید رعایت کنید، آزمون های ماه های پایانی و منتهی به کنکور است؛ آزمون های جامعی که از کل کتاب طراحی شده اند، در صورتی که مباحث را تمام کرده و آن ها را مرور کرده باشید می تواند کمک زیادی به شما کند. با توجه به این که آزمون های جامع از کل کتاب طراحی شده و جو آزمون هم مانند جو کنکور است، می تواند نقش موثری در کاهش استرس شما داشته باشد.

    آیا حضور در آزمون های آزمایشی مفید است؟

    تست زنی اصولی را یاد بگیرید!

    تست زنی آن قدر مهم است که گاهی اوقات در برخی دروس حتی حل یک تست ممکن است رتبه شما را تا 1000 نفر جا به جا کند. یکی از سوالاتی که همیشه ذهن داوطلبان کنکور را درگیر می کند این است که چگونه باید در زمان کنکور تست زنی اصولی را یاد بگیریم؟ یا رتبه های برتر کنکور چگونه تست می زنند؟ همین ابتدا اجازه دهید با یک جمله‌ی فاخر صحبتم را آغاز کنم:

    کسی در کنکور موفق است که در زمان کم تر تعداد تست های درست تری بزند!

    داوطلبی که با تکنیک های اصولی تست زدنی آشناست به خوبی بر روی سوالات مسلط است و در جلسه کنکور دچار استرس و سردرگمی نمی شود. تست زنی اصولی و کافی باعث می شود تا مطالب مطالعه شده به خوبی در ذهن شما تثبیت شود و تمرکزتان افزایش پیدا کند.

    باور مثبت را فراموش نکنید!

    سعی کنید تا می توانید انرژی های منفی را از خود دور کنید و استرس کنکور را نداشته باشید. شاید گفتن این کلمات در این مقاله کار ساده ای باشد اما می دانم عمل کردن به آن قطعا دشوار است. راهکارهای زیادی برای مدیریت استرس و ایجاد باورهای مثبت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. در انتها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر تمام تلاش خود را بکنید و هرچه در چنته دارید را برای این آزمون رو کنید، باید خیالتان راحت باشد و باورهای مثبت و خوبی را برای خودتان ایجاد کنید.

    در ادامه چند جمله انگیزشی کنکوری مناسب برای موفقیت در کنکور برایتان آماده کرده ایم تا به ایجاد انگیزه و باورهای مثبت در ذهنتان کمک کنیم:

    • تا وقتی خودتان به خودتان کمک نکنید، هیچ چیز و هیچ کس در این دنیا به شما کمک نخواهد کرد.
    • به خاطر متفاوت بودنتان ناراحت نباشید، همین تفاوت ها می توانند شما را به یک ستاره تبدیل کنند.
    • اگر انتظار دارید بدون درس خواندن شغل خوبی به دست بیاورید، مثل این است که انتظار داشته باشید بدون دویدن در مسابقه‌ی ماراتن برنده شوید.
    • شکست گذراست. تنها چیزی که باید ثابت باشد، اراده شما برای موفقیت است.
    • وقتی می خواهید در کاری موفق شوید تمام سعیتان را بکنید که این کار را بهتر از بقیه انجام دهید.
    • عظمت را می توان در توانایی شما در باور داشتن خودتان و نادیده گرفتن هرکسی خلاصه کرد که می گوید شما نمی توانید موفق شوید.

    سخن نهایی

    قبول شدن در رشته و دانشگاهی که آرزویش را دارید، مسیر پر پیج و خم و شاید دشواری داشته باشد اما اگر همان ابتدا برای خود هدفتان را تعیین کنید و برای آن برنامه ریزی و تلاش کنید، هیچ چیز نمی تواند جلودار موفقیتتان باشد. در آخر این نکته را هم در نظر داشته باشید که قرار نیست کنکور همه چیز شما باشد! از فرصت یک ساله تا کنکور به بهترین شکل ممکن استفاده کنید اما زمان استراحت و تفریح خود را در نظر بگیرید. گاهی اوقات ما آدم ها آن قدر سرگرم تلاش و تمرکز بیش تر می شویم که بعضی وقت ها دل زده می شویم و به طور کامل آن مسئله را رها می کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند