۱۰ تا از بهترین بازی های فکری خانوادگی | آموزش نحوه بازی

0 0 رای ها
امتیاز
  • وقت گذرانی با یکدیگر یکی از لذت بخش ترین تفریحات خانوادگی‌ست که این روزها با توجه به سبک زندگیمان، اکثرا از این سرگرمی محروم هستیم. بهترین زمان برای سرگرم شدن با خانواده، هنگام شب است که تمامی اعضای یک خانواده دور هم جمع می شوند و وقت خود را با صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن روزمرگی های خود پر می کنند. اکنون ما برای شما پیشنهاد بهتری برای پر کردن این وقت داریم. بازی های فکری خانوادگی یا همان بردگیم ها می توانند به مقدار زیادی برای تمامی افراد خانواده جذاب باشند. در این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین بازی های فکری را که برای جمع های خانوادگی مناسب هستند به شما معرفی کنیم.

    قبل از خرید هر بازی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید:

    تعداد بازیکنان

    یکی از نکات مهم هنگام خرید بازی فکری برای جمع های خانوادگی، توجه به تعداد نفرات یک خانواده است. بازی هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده برای جمع هایی با تعداد 3 نفر به بالا مناسب است.

    توجه به رده سنی

    بسیاری از بازی ها دارای قطعات کوچک هستند. اگر کودکی در خانه دارید، مراقب باشید تا بتوانید از پیش آمدن خطرات احتمالی جلوگیری کنید. البته قبل از خرید هر بازی میانگین رده سنی جمع خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن بازی رومیزی خود را تهیه کنید.

    به توانایی های جمع خود توجه کنید

    هر بازی دارای مکانیزم و اصول خاص خود است. قبل از خرید اطلاعاتی را درباره بازی مورد نظر کسب کنید و آن ها را با توانایی جمع خود تطبیق دهید. ویدیوهای زیادی از هر بازی در سایت دانش لند وجود دارد که می توانند شما را با اصول اولیه بازی ها و روش آن ها آشنا کنند.

    معرفی بهترین بازی های فکری خانوادگی

    در ادامه به سراغ معرفی بهترین بردگیم های خانوادگی می رویم؛ برای هرکدام از بازی ها ویدیویی تهیه شده تا بتوانید راحت تر بازی فکری مناسب خود را انتخاب کنید.

    1. بازی راز جنگل

    داستان این بازی از جایی شروع می شود که پادشاهی معروف و محبوب تصمیم به انتخاب جانشین برای خود می گیرد. این پادشاه در کنار جنگل پر رمز و رازی در حال حکمرانی است. صحبت های زیادی درباره گنج هایی پنهان در این جنگل بین مردم و درباریان وجود دارد. پس شاه محبوب تصمیم می گیرد مسابقه ای برگزار کند. او از کسانی که ادعای لایق بودن برای شاه شدن را می کنند، می خواهد که وارد جنگل شوند و 3 عدد گنج آن را بیابند. شما در نقش این افراد وارد جنگل مرموز می شوید و برای پیدا کردن گنج ها با افراد دیگر رقابت می کنید. البته حواستان باشد که در این جنگل خطرات زیادی وجود دارد.

    خرید بازی راز جنگل

    مشخصات بازی راز جنگل

    • سن بازیکنان: 7 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا 6 نفر
    • سبک بازی: استراتژیک

    2. بازی پایاپای

    این بازی توسط شرکت هوپا با شعار «داد بزن، بفروش، برنده پایاپای شو» وارد بازار بازی های فکری شد. در بازی پایاپای، بازیکنان در نقش تاجرانی هستند که در یک بازار شلوغ، به داد و ستد کالاهایشان مشغول هستند. بازیکنان به شکل همزمان و سرعتی و با تعویض کارت هایشان با یکدیگر، تلاش می‌ کنند تا تمام کارت های یک کالا را در دست خود جمع‌ آوری نمایند. بازیکنی که سریع تر بتواند یک دست از یک کالا را جمع ‌آوری کند، با زدن زنگ برنده یک دور از بازی می شود. پایاپای به دلیل سرعت بالا و ضرورت تغییر دادن گاه و بی گاه نقشه ها و استراتژی های بازی، بازیکن ها را به تصمیم گیری و عمل در شرایط دشوار و با سرعت بالا وادار می کند.

    خرید بازی پایاپای هوپا

    مشخصات بازی پایاپای

    • سن بازیکنان: 7 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا 8 نفر
    • سبک بازی: 20 الی 45 دقیقه

    3. بازی دژ

    ما آدم های دنیای مدرن، در «دژ» زندگی نکرده‌ ایم و نسبت به آنچه در چنین فضایی جریان داشته، احساسی نداریم. با بازی دژ می توانید این سبک از زندگی را تجربه کنید و بیشتر از گذشته و تاریخ کشورمان اطلاعات کسب کنید. در این بازی بازیکنان با یکدیگر رقابت می کنند تا جذابترین شهر را بسازند و به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی تبدیل شوند. هر نقشی که در این بازی انتخاب می کنید قابلیت خاص خودش را دارد. زمانی که یک بازیکن بتواند هفتمین سازه را در شهرش بسازد، بازی به پایان می رسد. این بازی توسط شرکت بازی سازی هوپا طراحی و تولید شده است. دژ یک بازی فکری کارتی آسان با سبک استراتژیک است. اگر به بازی هایی که شما را به فضای قدیم ایران می برد علاقه دارید، بازی دژ مناسب شماست.

    خرید بازی دژ هوپا

    مشخصات بازی دژ

    • سن بازیکنان: ۱۰ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۷ نفر
    • مدت زمان بازی: ۲۰ الی ۶۰ دقیقه

    4. بازی جنگا

    بسیاری از بازی ها مانند بازی جنگا نیازی به معرفی ندارند و برای همه افراد از کودکان تا بزرگسالان جذاب و سرگرم کننده هستند. یکی از این بازی های بازی جنگا یا همان برج هیجان است. جنگا یک بازی ساختنی چیدنی است که شما باید در آن قطعات را طوری با احتیاط بردارید که باعث ریختن و خراب شدن برج نشوند. شرکت های زیادی این بازی در سبک های مختلف تولید کرده اند. در بعضی از مدل ها قطعات برج دارای شماره هستند و تاس به شما می گوید که کدام قطعه را بردارید. جنگا را می توان جزو بازی های نوستالژیک سرگرم کننده دانست. تفکر، تمرکز و مهارت تصمیم گیری لازمه هر یک از اعضای شرکت کننده در این بازی است. شناخت کامل حرکات، انتخاب مناسب و جذابیت بالای این بازی در کنار دوستان از مهم ترین ویژگی آن است.

    خرید آنلاین بازی جنگا

    مشخصات بازی جنگا (برج هیجان)

    • سن بازیکنان: 5 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 1 تا 99 نفر
    • مدت زمان بازی: کم تر از یک ساعت

    5. بازی بوم بال

    اگر دوست دارید بوم بال بازی کنید باید حواستونو حسابی جمع کنید چون هر لحظه ممکنه یه صدای بلند ناشی از ترکیدن بادکنک شمارو بترسونه. بازی بوم بال محصول شرکت زینگو، کارخانه بازی های باحال است. در بازی بوم بال زینگو علاوه بر هیجان و‌ شادی، می توانید حس خطر و ریسک کردن‌ را هم‌ تجربه کنید. این بازی هرچه بیشتر پیش می رود، خطرناک تر و‌ استرسی تر می شود و شما باید حواس خود را بیشتر جمع کنید تا بادکنک با میله ی شما نترکد.

    خرید بازی بوم بال زینگو

    مشخصات بازی بوم بال

    • سن بازیکنان: 7 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 2 تا 6 نفر
    • مدت زمان بازی: 15 دقیقه

    6. بازی کاستل

    داستان بازی کاستل از جایی شروع می شود که سه مرده نمردنی ترسناک تصمیم به ترساندن اهالی قلعه در شب هالوین می گیرند. هدف اصلی در این بازی اضافه کردن به امتیاز خودتان و کم کردن از امتیاز سایر بازیکنان است. به این صورت که شما کارتی که امتیاز بیشتری دارد را روی دست خودتان و کارتی که امیتاز آن پایین تر از آخرین کارت کلکسیون شما است را روی کارت دیگران بازی می کنید. برای برد در این بازی امتیاز شما باید از همه بیشتر باشد. همچنین باید از سه مرده معروف این قلعه در کلکسیون خود داشته باشید.

    خرید بازی کاستل

    مشخصات بازی کاستل

    • سن بازیکنان: 8 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 2 تا 6 نفر
    • مدت زمان بازی: 20 دقیقه

    7. بازی اسم فامیل

    اسم فامیل هم جزو یکی از بازی های نوستالژی است. هر کسی حداقل یکبار این بازی را تجربه کرده است. در این مدل از بازی اسم فامیل شما با روش های جدید و سخت تری از این بازی مواجه هستید. طراحان بازی فکری اسم فامیل با خلاقیت خود تغییراتی در این بازی به وجود آورده اند. بازی اولیه به این صورت بود که هر کسی در نوبت خود بدون مکث و فکر کردن حرفی را انتخاب می کرد و بازی شروع می شد. شما باید اسم، فامیل، میوه، شهر یا کشور و عنوان های دیگر را با کلماتی که با حرف انتخابی شروع می شوند پر می کردید. این روش اشکالاتی هم داشت، اما در روش جدید این بازی شما با دنیایی متنوع و لذت بخش در بازی اسم فامیل آشنا می شوید.

    خرید بازی اسم فامیل

    مشخصات بازی اسم فامیل

    • سن بازیکنان: 7 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 2 تا 99 نفر

    8. بازی چشمک

    اگر چشمک زدن بلدید، بازی چشمک را از دست ندهید. شما در این بازی باید مهره خود را روی یکی از کارت های وسط بگذارید و عدد آن را از بازیکنان دیگر درخواست کنید. تا قبل از تمام شدن هر دور، یار شما باید با چشمک خودش را به شما معرفی کند. اگر نمی توانید چشمک بزنید، حرکت دیگری را برای پیدا کردن همدیگر انتخاب کنید. فقط حواستان را جمع کنید که باید به صورت مخفیانه به یار خود اعلام کنید که عدد مورد نظر را دارید.

    خرید بازی چشمک بازی تا

    مشخصات بازی چشمک

    • سن بازیکنان: 8 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 4 تا 8 نفر
    • مدت زمان بازی: 20 دقیقه

    9. بازی پانتومیم

    پانتومیم هم برای همه افراد شناخته شده است. امروزه کمتر کسی پیدا می شود که تا به حال بازی پانتومیم را تجربه نکرده باشد. در بازی پانتومیم صحبت کردن ممنوع است و شما باید با ادا درآوردن کلمات مورد نظر را به بازیکنان دیگر برسانید. در نسخه رومیزی این بازی تعدادی هد بند قرار دارد که بازی را جذاب تر و هیحانی تر می کنند.

    خرید بازی پانتومیم

    مشخصات بازی پانتومیم

    • سن بازیکنان: 7 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 2 تا 99 نفر

    10. بازی جوکر

    هر کسی که دیر تر بخندد، برنده بازی جذاب جوکر می شود. این بازی به تازگی در شبکه نمایش هم پخش شد و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد. در این بازی شما سه بار فرصت خندیدن دارید و بعد از سه بار از بازی حذف شده و به عنوان زامبی به بازی برمی گردید. زامبی وظیفه خنداندن بقیه بازیکنان را دارد و خود مجاز به خندیدن است. باقی بازیکنان می توانند دیگران را بخندانند اما خودشان نباید بخندند. این بازی به شدن خنده دار و سرگرم کننده است.

    خرید بازی جوکر

    مشخصات بازی جوکر

    • سن بازیکنان: 8 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 4 تا ۱۵ نفر

    خرید بازی فکری خانوادگی از فروشگاه دانش لند

    شما عزیزان هرکجای ایران که باشید می توانید، خرید بازی فکری خانوادگی را از فروشگاه دانش لند انجام دهید؛ ارسال بازی های فکری در شهر تهران در کم تر از یک روزی کاری با پیک موتوری و در شهرستان ها با پست پیشتاز انجام می شود. دانش لند تضمین می کند تمامی بازی های فکری کودکان و بزرگسالان در مناسب ترین بسته بندی و بدون نقص به دست شما می رسند.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند