معرفی ۱۶ مدل بهترین بازی فکری کارتی با قیمت مناسب

بهترین بازی های کارتی
4 1 رای
امتیاز
  • بازی های کارتی یکی از انواع بازی رومیزی است که برخلاف اسمشون میشه روی زمین هم بازیشون کرد 😅 بازی های کارتی از همون اول که طراحی شدند طرفداران زیادی داشتند؛ اگر بخوایم براتون مثال بزنیم بازی پاسور یکی از انواع بازی های کارتی بود که بزرگترها می تونستن بازی های مختلفی از جمله بی بی سلام، هفت خبیت، چهار برگ و… رو بازی کنند. بعدها با مرور زمان بازی های کارتی جدید با طراحی جذاب تر و گیم پلی پیجیده تری تولید شدند تا به همه مون بیشتر خوش بگذره! از ویژگی های بهترین بازی کارتی می تونیم به قوانین ساده و مختصرشون اشاره کنیم که اجازه میدن هر آدمی با هر سنی از ۹ ساله گرفته تا ۹۹ ساله باهاشون بازی کنه و خوش بگذرونه. امروز و توی مقاله معرفی بهترین بازی کارتی تو دانش لند قصد داریم ۱۶ تا از بهترین بازی های کارتی در سبک های متفاوت رو بهتون معرفی کنیم. اگر طرفدار پر و پا قرص بازی های کارتی هستین، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشین تا به بررسی بهترین بازی کارتی بپردازیم!

    کد تخفیف خرید بازی

    راهنمای خرید بازی کارتی

    راستش رو بخواهید شاید اصلا به ظاهر بازی های کارتی نیاد ولی این بازی ها به شدت سرگرم کننده هستند و می توانند شادی و هیجان رو به جمع هاتون تزریق کنند. ولی یکی از نکته های مهمی که موقع خرید بازی کارتی اهمیت داره اینه که بدونید با چه هدفی می خواین بازی رو خریداری کنید. قبل از خرید هر بازی فکری باید نکته هایی رو در نظر بگیرید تا بتونید بهترین بازی های کارتی رو برای جمعتون تهیه کنید.

    رده سنی بازی کارتی

    هر بازی فکری کارتی برای گروه سنی خاصی طراحی شده. توجه به این گروه سنی می تونه کمک خیلی زیادی به تصمیم گیری و سرگرم شدن جمعتون بکنه. اگر به رده سنی که روی جعبه های بازی فکری درج شده دقت کنید، می تونین بهترین بازی کارتی رو برای خودتون خریداری کنید.

    تعداد بازیکنان

    برای خرید بازی فکری کارتی مناسب، باید به تعداد نفراتی که قراره اون بازی رو باهاش تجربه کنید توجه داشته باشید. روی جعبه هر بازی تعداد بازیکنان نوشته و مثلا اگر دو نفر هستید، بازی های کارتی رو خریداری کنید که برای جمع های ۲ نفره مناسبه.

    سلیقه شخصی

    هر بازی سبک و گیم پلی متفاوتی داره و هر فردی هم با سلیقه اش یکی از این سبک هارو ترجیح میده. سبک بازی های کارتی اصولا روی جعبه ها با کلمات خاص نوشته شده ولی اگر روی جعبه سبکش رو ننوشته بودند، می تونید از داستان بازی متوجه بشید.

    خب حالا که بحث سلیقه شخصی پیش اومد، دیگه وقتشه تا بریم ۱۶ تا از بردگیم های محبوب و پرفروش رو براتون معرفی کنیم. راستی اینم بهتون بگم که تموم بازی هایی که اینجا معرفی کردیم رو می تونید با تخفیف و ارسال سریع از فروشگاه دانش لند به صورت اینترنتی خریداری کنید.

    ۱. بازی اسپلندور

    خرید بازی اسپلندور

    در بازی کارتی اسپلندور شما بازرگانانی در عصر رنسانس هستید. هدف اصلی شما جمع آوری ژتون های جواهرات و خرید و فروش است. البته ناگفته نماند که همه ی این کارت ها برای کسب اعتبار بیش تر شما انجام می شه. در اسپلندور می تونید با ژتون هاتون، کارت های با ارزشی رو خریداری کنید و دارایی هاتون رو صد برابر کنید! اگر به بازی های کارتی که سبک استراتژیک دارند علاقه دارید، اسپلندور می تونه ساعت ها شمارو سرگرم کنه. البته حواستون به این نکته باشه که قوانین این بازی نسبتا زیاده و یکمی هم پیچده‌ست.

    مشخصات بازی اسپلندور

    • رده سنی: ۱۰ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۴ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۳۰ تا ۶۰ دقیقه

    ۲. بازی زیرخاکی

    خرید بازی زیر خاکی

    به این زمین پر از گنج و اشیا گرانبها خوش آمدید!

    اگر فکر می کنید فرد خوش شانسی هستید حتما بازی زیر خاکی رو بازی کنید! در این بازی شما به عنوان جویندگان اشیای گرانبها، باید کارت بکشید و نکته ی جالب اینجاست که هیچ محدودیتی در کارت کشیدن ندارید و می توانید به هر تعداد که می خواهید کارت بازی کنید. البته باید بونید که هر کارت در این بازی قوانین خاص خودش رو داره و در پایان بازی کسی برنده می شه که امتیاز بیش تری از بقیه بازیکنان داشته باشه. اگر به دنبال یک بازی فکری کارتی با رسیک و هیجان بالا هستید، زیر خاکی بهترین گزینه برای شماست. زیر خاکی یکی از بازی های آسون دسته بندی بازی کارتی حساب می شه.

    مشخصات بازی زیر خاکی

    • رده سنی: ۱۲ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۴ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه

    ۳. بازی جوکر

    خرید بازی جوکر

    اگر به خندیدن و خندان از ته دل علاقه مندید، بازی جوکر مناسب شماست! بازی جوکر یکی از جدیدترین بازی های کارتیه که از سبک سریال جوکر که تازگی ها محبوبیت زیادی پیدا کرده برگرفته شده. در بازی جوکر خندیدن ممنوعه و اگر بخندید بازنده اعلام می شید! کارت نقش زامبی این بازی رو به شدت جذاب کرده و درواقع زامبی فردیه که خودش آزادانه می تونه بخنده و هر حرکتی انجام بده و در اصل هدفش اینه که بقیه بازیکن ها رو بخندونه.

    مشخصات بازی جوکر

    • رده سنی: ۸ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۴ تا ۱۵ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۴۵ دقیقه

    ۴. بازی جنگل مخوف

    خرید بازی جنگل مخوف

    بین بازی های کارتی دورهمی، بازی جنگل مخوف حرف اول رو می زنه. با بازی جنگل مخوف تجربه ای متفاوت و ترکیب شده از شانس و استراتژیک رو خواهید داشت. اگر فرد شجاع و ریسک پذیری هستید که دنبال بازی های کارتیه، بازی جنگل مخوف مناسبتونه! توی این بازی فقط باید خوب فکر کنید و برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید خودتون رو از جنگلی ترسناک و تاریک که محل زندگی هیولاهای مختلفه خلاص کنید. این بازی توی دسته بندی بازی های آسون قرار می گیره و به طور کلی شما با تعدادی کارت روبرو هستید که هرکدومشون قدرت و قابلیت خاص خودشون رو دارند.

    مشخصات بازی جنگل مخوف

    • رده سنی: ۱۴ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۵ الی ۲۰ دقیقه

    ۵. بازی استوژیت

    خرید بازی استوژیت

    قدرت سرگرم کردن بعضی از بازی ها کاملا به جمع و خلاقیتتون مربوط می شه. بازی های استوژیت هم دقیقا یکی از همون بازی هاست! این بازی که توسط طراحان ایرانی و براساس بازی معروف «Dixit» تولید شده. شما توی بازی استوژیت هوپا با تعدادی کارت سر و کار دارید که باید با توجه به تصاویر آن ها، جمله، داستان، شعر، ضرب المثل و… بسیازید و برای فهماندن کارتتان به دیگر بازیکنان بازگو کنید. استوژیت در دسته بندی بازی های دورهمی آسان قرار می گیره که هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد و فقط بر اساس خلاقیت و قدرت خیال پردازی خودتون پیش می ره. در هر دست از بازی استوژیت که توسط شرکت بازی سازی هوپا طراحی شده، اتفاق های عجیب و جالبی میفته که می تونه حسابی سرگرمتون کنه.

    مشخصات بازی استوژیت

    • رده سنی: ۸ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۲۰ دقیقه

    ۶. بازی کودتا

    خرید بازی کودتا

    بازی کودتا از بازی معروف «Coup» برگرفته شده و یک بازی فکری مهیج و چالش برانگیز در سبک بازی بلوف زنی و شبیه مافیا به حساب میاد. هر بازیکن در کودتا نقشی برای خود داره که می تونه این نقش رو تا آخر بازی مخفی نگه داره و خودش رو جای نقش دیگه ای جا بزنه. اگر تصمیم به این کار بگیرید، باید حواستون رو جمع کنید تا هیچ بازیکنی متوجه کلکی که دارید می زنید نشه. همچنین توی بازی کودتا می تونید نقش خودتون رو لو بدید تا از همه قابلیت هاتون استفاده کنید. تمام مواردی که باید برای کودتا بازی کردن یاد بگیرید، قابلیت کارت های مختلفه.

    مشخصات بازی کودتا

    • رده سنی: ۱۳ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۱۵ دقیقه

    ۷. بازی پی شوم

    خرید بازی پی شوم

    اگر جمعی راحت (به معنای واقعی کلمه راحت!😁) و شوخ طبع دارید یکی از بهترین بازی هایی که می تونیم بهتون معرفی کنیم، بازی پی شوم هوپاست. توی هر دور از بازی پی شوم، بازیکنان باید پیشنهاداتی برای کارت های سوال دار بدهند. این پیشنهادها می تونن خنده دار، جالب، خلاقانه و گاهی هم عجیب و غریب و بی ربط باشن. این بازی زمانی تموم میشه که تمامی بازیکن ها از خندیدن خسته بشن! پی شوم یک بازی کارتی دورهمی فان و آسونه. بهتون پیشنهاد می کنیم از کلمه های بامزه برای پرکردن جاهای خالی استفاده کنید تا جذابیت بازی برای خودتون و جمعتون بیش تر بشه.

    مشخصات بازی پی شوم

    • رده سنی: ۱۵ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۳ تا ۱۲ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: بی نهایت!

    ۸. بازی دژ

    خرید بازی دژ

    ما آدم های دنیا مدرن، در «دژ» زندگی نکردیم و نسبت به اون چیزی که در چنین فضایی جریان داشته، هیچ احساسی نداریم. با بازی دژ هوپا می تونید این سبک زندگی رو تجربه کنید و بیش تر از گذشته و تاریخ اطلاعات کسب کنید. توی این بازی بازیکن ها باهم رقابت می کنن تا جذاب ترین شهر رو بسازند و به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی تبدیل بشن. هر نقشی که توی این بازی انتخاب می کنید قابلیت های خاص خودش رو داره و زمانی که یک بازیکن بتونه هفتمین سازه‌اش رو بسازه، بازی به پایان می رسه.

    مشخصات بازی دژ

    • رده سنی: ۱۰ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۷ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۲۰ الی ۶۰ دقیقه

    9. بازی اجی مجی بوم

    خرید بازی اجی مجی بوم

    اگر به بازی های انتزاعی که داستان جذابی دارن و همبازی هایی با سن نوجوانی دارید، بهترین بازی برای شما بازی اجی مجی بوم هوپا است. بازی اجی مجی بوم یک بازی آسونه که از بازی جذاب و پرطرفدار «Crossing» برگرفته شده. داستان بازی از اون جایی شروع می شه که شاگردان بازیگوش مدرسه ی جادوگری، در نبود استاد سر کلاس، تلاش می کنن تا ورد جابجا شدن اشیا که تازه آموختن رو تمرین کنن و با استفاده از فنون جادویی و بلوف زدن و خوندن ذهن دیگری، جواهرت روی میز رو از هم دیگه بفاپند! در هر نوبت بازیکنان با گفتن ورد «اجی…مجی…بوم…» به طور همزمان به الماس های روی کارت ها اشاره می کن تا بتونن صاحب اون ها بشن.

    مشخصات بازی اجی مجی بوم

    • رده سنی: ۸ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۳ تا ۶ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۲۰ الی ۳۰ دقیقه

    ۱۰. بازی نمیریه

    خرید بازی نمیریه

    نمیریه یک بازی کارتی به شدت اعتیاد آوره و برد و باختتون رو شانستون تعیین می کنه! اگر به دنبال بازی استراتژیکی هستید که حس شوخ طبعی طراحان بازی هم شمارو سر ذوق بیاره، بازی نمیریه یک انتخاب فوق العاده است. اگر بتونید طمعتون رو کنترل کنید و دست از کارت کشیدن بیش از اندازه بردارید، برد خودتون رو تضمین کردید. بازی نمیریه در سبک بازی زیرخاکیه با این تفاوت که از طراحی بامزه و جالبی برخورداره.

    مشخصات بازی نمیریه

    • رده سنی: ۷ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۵ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۱۵ دقیقه

    ۱۱. بازی هیالو

    خرید بازی هیالو

    بازی فکری هیالو زینگو یک بازی کارتی آسونه که در کنار خانواده می تونید ساعت ها خودتون رو سرگرم کنید. فقط کافیه که میز بازی رو بچینید و بازی رو شروع کنید. در بازی هیالو زینگو، تمامی هیولاها باهم دوستند. با بازی هیالو می تونید در کنار هیولاها بازی کنید و با اون ها ساعت های شادی رو برای خودتون بسازید. راستی این رو هم بگم که هیولاهای این بازی خیلی بامزن و هیچ ترسی برای کودکتون ایجاد نمی کنن.

    مشخصات بازی هیالو

    • رده سنی: ۸ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۱۵ دقیقه

    ۱۲. بازی نیکیماک

    خرید بازی نیکیماک

    در دنیای نیکیماک تعدادی حشره در حال خرابکارین. شما به عنوان یکی از فرماندهان تیم خودتون باید مراقب باشید تا این حشرات بین افراد شما قرار نگیرند. مهم ترین سلاح شما برای گیر انداختن این حشرات خائن، حافظه خوب و هوش بالاست. بازی نیکیماک محصول شرکت هوپاست که به دلیل گرافیک خود جز یکی از پرفروش ترین بازی های کارتی قرار گرفته.

    مشخصات بازی نیکیماک

    • رده سنی: ۵ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۱۰ الی ۲۰ دقیقه

    ۱۳. بازی پایاپای

    خرید بازی پایاپای

    در بازی پایاپای، بازیکن ها در نقش تاجرانی هستند که در یک بازار شلوغ، به داد و ستد کالاهاشون مشغولند. بازیکنان به شکل همزمان و سرعتی و با تعویض کارتهاشون با همدیگه، تلاش می کنن تا تمام کارت های یک کالا رو توی دستشون جمع آوری کنن. بازیکنی که سریع تر بتونه یک دست از یک کالا رو جمع آوری کنه، با زدن زنگ، برنده یک دور از بازی می شه. بازی پایاپای توسط شرکت هوپا ساخته شده و از بازی «Pit» برگرفته شده. پایاپای هوپا به دلیل سرعت بالا و ضرورت تغییر دادن گاه و بی گاه نقشه ها و استراتژی های بازی، شما رو به تصمیم گیری های دشوار وسخت وادار می کنه.

    مشخصات بازی پایاپای

    • رده سنی: ۷ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۳ تا ۸ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: ۲۰ الی ۴۵ دقیقه

    ۱۴. بازی تیزبین

    خرید بازی تیزبین

    تیزبین یکی از بازی های کارتی پرطرفداره که از بازی «Spot It» برگرفته شده. هدف اصلی این بازی اینه که تصاویر مشترک روی دو کارت رو از بازیکنان دیگه زودتر پیدا کنید. این بازی با طراحی جذاب و بسته بندی خاص و منحصر به فرد توی سال های گذشته مخاطب های زیادی رو جذب خودش کرده. بازی تیزبین توی مدل های مختلف برای آموزش موضوعات مهم به کودکان تولید شده و باعث افزایش توجه و تمرکز و اعتماد به نفس و مهارت حل مسئله شون می شه.

    • رده سنی: ۶ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۸ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: بی نهایت!

    ۱۵. بازی اونو

    خرید بازی اونو

    تا به حال هفت خبیث یا بی بی سلام بازی کردید؟ اطلاعی از قوانین و استراتژی هاش دارید؟ بازی اونو طوری طراحی شده که شمارو در طول بازی وادار به دقت و تمرکز بالایی می کنه. بازی اونو یک بازی کارتی جدیده که توی سبک بازی هفت خبیث طراحی شده ولی کارت هاش کمی تغییر کرده. درجه سختی این بازی هم به خودتون بستگی داره، می تونید با اضافه کردن قوانین جدید این بازی رو جذاب تر و پیچیده تر کنید.

    مشخصات بازی اونو

    • رده سنی: ۶ سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا ۸ نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: بی نهایت!

    ۱6. بازی درهم سرا

    خرید بازی درهم سرا

    داستان بازی درهم سرا نهالک از این قرار است که شاه بابا به تازگی به همراه میرزا ابراهیم خان عکاس باشی از فرنگ برگشته و با خودش یک دستگاه سینماتوگراف سوغات آورده است، به میمنت این کار بزرگ همه ی درباریان را دعوت کرده تا تشریف بیاورند و شاهد این پدیده شگرف عصر جدید باشند. اما سالن کوچک است و همه در آن سالن کوچک جا نمی شوند. همه در فکر این هستند تا بتوانند چاره ای برای خود بیابند تا به سالن راه پیدا کرده و این سوغات را ببینند. برای همین میرزا ابراهیم خان عکاس باشی دم در سالن می ایستد و هر بار که صف 5 نفره می شود دو نفر را راه می دهد.

    مشخصات بازی درهم سرا

    • رده سنی: 8 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: ۲ تا 4 نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: 20 دقیقه

    ۱7. بازی وان نایت ورولف

    خرید بازی وان نایت ورولف

    بازی وان نایت ورولف – گرگ نمای یک‌ شبه | One night ultimate werewolf یک بازی ایرانی کارتی نقش آفرینی است که شباهت زیادی به بازی مافیا دارد و شما در یکی از دو‌‌ دسته روستایی و گرگینه‌ ها قرار می گیرید. بر خلاف بازی های مشابه، بازی فکری وان نایت ورولف فقط یک شب و یک روز دارد و به بازی گردان نیازی ندارد. سری بازی های وان نایت | One night سه نسخه ی دیگر هم دارد که شما می توانید آن ها را خریداری کرده و‌ با این نسخه ترکیب کنید و وارد یک جنگ تمام عیار با گرگینه ها، خون آشام ها و فضایی ها شوید. در بازی فکری ورولف اگر موفق به شناخت درست گرگینه ها شوید، برد را برای خود و‌ روستایی ها به ارمغان می آورید. یادتان باشد در این بازی تصمیم گیری برای شناخت و بیرون انداختن گرگینه ها باید تیمی انجام شود.

    مشخصات بازی وان نایت ورولف

    • رده سنی: 8 سال به بالا
    • تعداد بازیکنان: 3 تا 10 نفر
    • مدت زمان حدودی بازی: 10 دقیقه

    خرید بهترین بازی کارتی از فروشگاه دانش لند

    در این مطلب تلاش کردیم به بهترین بازی کارتی اشاره کنیم تا بتونیم لحظاتی پر از شادی و خندیدن رو براتون بسازیم. شما عزیزان هرکجای ایران که باشید می توانید، خرید بهترین بازی کارتی را از فروشگاه دانش لند انجام دهید؛ ارسال بازی های فکری در شهر تهران در کم تر از یک روز کاری با پیک موتوری و در شهرستان ها با پست پیشتاز انجام می شود. دانش لند تضمین می کند تمامی بازی های فکری کودکان و بزرگسالان در مناسب ترین بسته بندی و بدون نقص به دست شما می رسند.

    انتشارات خیلی سبز

    انتشارات مهروماه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۷ رای
    4 1 رای
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    4 1 رای
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    2 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    علی
    علی
    1 سال قبل
    امتیاز :
         

    عالی

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند