بازی فکری آقای گل چگونه است + معرفی بازی های مشابه

معرفی بازی آقای گل
5 1 رای
امتیاز
  • دوران کودکی یکی از شیرین ترین دوران زندگی است و یکی از بازی هایی که در این دوران بیش ترین زمان خود را به آن اختصاص می دادیم، بازی آقای گل بود. یکی از انواع فوتبال خیابانی که به عنوان یک فوتبال تفریحی جایگاه فوق العاده ای بین دانش آموزان داشت، گل کوچک نام دارد. این بازی که به زبان محاوره ای گل کوچیک شناخته می شود، نوعی از فوتبال است که در گذشته های نه چندان دور، کودکان ساعات زیادی از روز خود به خصوص در تابستان را به آن اختصاص می دهند. قوانین بازی آقای گل با توپ و عدم نیاز به تجهیزات خاص این بازی را بین کودکان محبوب کرده است. اگر به آموزش بازی آقای گل علاقه مندید، با ما همراه باشید.

    بازی آقای گل در کوچه

    پسر بچه ها از سنین ۴ یا ۵ سال با توپ سرگرم می شوند اما پس از آن از سن ۷ یا ۸ سالگی و کم کم با شروع مدرسه به بازی گل کوچک مشغول می شوند. مزایای اصلی بازی آقای گل همان طور که بالاتر هم گفتیم این است که نیاز به تجهیزات و لوازم خاصی ندارد و تنها با وسایل ابتدایی می توان به این بازی پرداخت. پس اگر به دنبال یک ورزش کم هزینه و بی دردسر و در عین حال جذاب هستید، بهترین گزینه شما بازی آقای گل است. البته باید به این نکته دقت کنید، در صورتی که بخواهید این بازی را مانند حرفه ای ها دنبال کنید، به تجهیزاتی مانند توپ مناسب، دروازه هایی با ابعاد متناسب و لباس نیازمندید.

    قوانین بازی آقای گل با توپ

    بازی آقای گل در کوچه هم مانند دیگر بازی های دورهمی دارای قوانین و مقررات منحصر به فرد خود هستند. در این بازی برای این که آرامش و عدالت برقرار باشد، قوانین مهیج و جذابی وضع شده است که خواندن آن می تواند جالب باشد. قبل از شروع بازی بهتر است همه بازیکنان قوانین گل کوچک را بخوانند و از آن آگاه باشند:

    نوع زمین: شما می توانید در زمین بازی در پارک ها، کوچه های بن بست، حیاط مدرسه یا خانه گل کوچک بزی کنید. اما دقت کنید زمین باید از هر نوع سنگ یا شن و ماسه خالی باشد. شکل زمین به صورت مستطیل باشد و ابعاد تقریبی مناسب آن ۲۰ در ۱۰ متر است.

    تعداد بازیکنان: تعداد بازیکنان آقای گل با توپ متغیر است و نمی توان حکمی برای آن صادر کرد. در گذشته با ۴ نفر این بازی را آغاز می کردند و در هر تیم ۲ نفر که یک نفر آن در پست دروازه بان می ایستاد و ۱ نفر ذخیره تعیین می شد، بازی می کردند.

    انواع ضربات: قوانین بازی آقای گل می گوید هرگونه برخورد توپ با دست در محوطه جریمه، خطا در محوطه جریمه و جا به جایی دروازه باید به ضربه پنالتی منجر شود. لازم به ذکر است که این ضربه از خط فرضی وسط زمین و به دروازه‌ی بدون دروازه بان زده می شود.

    توپ: توپ گل کوچک که معمولا به نام های «توپ دو لایه» و «توپ پلاستیکی» شناخته می شود، از دو توپ پلاستیکی تشکیل شده است که درون یک دیگر به اصطلاح «لایه» شده اند. علت استفاده از این نوع توپ این است که بازی گل کوچک معمولا روی زمین آسفالت بازی می شود و این توپ به راحتی بر روی آسفالت سُر می خورد.

    همان طور که خواندید بازی آقای گل با توپ با ویژگی هایی مانند قابل دسترسی بودن با حداقل امکانات و گروهی بودنش، در سال های گذشته محبوبیت بسیاری زیاده داشته؛ به طوری که خیلی کم دیده می شد که پسر نوجوانی به این بازی هیچ علاقه ای نداشته باشد.

    معرفی بازی های مشابه آقای گل

    کم تر نوجوانی از بازی آقای گل به عنوان یک تفریح یاد نمی کند اما در سال های اخیر و با توجه به تغییر نسل جدید جوانان و ورود بازی های کامپیوتری به خانه ها، بازی گل کوچیک دیگر آن محبوبیت سابق خود را ندارد. اما اصلا نگران نباشید! در ادامه می خواهیم بازی های رومیزی را معرفی کنیم که هم با سبک و سلیقه جوانان امروزی مطابقت دارد و هم نزدیک به بازی اصلی آقای گل است.

    بازی کشمکش بازی تا

    بازی کشمکش بازی تا یک بازی با عکس العمل سریع، بدون وقفه و بسیار هیجانی‌ست. این بازی با هدف رساندن تمامی مهره ها به صفحه بازی طرف مقابل طراحی شده است. برای شروع این بازی باید ابتدا در صفحه هر بازیکن ۵ عدد مهره قرار دهید. سپس هر دو بازیکن به طور همزمان باید بازی را شروع کنند. البته باید حواستان باشد هنگام بازی کردن با بازی کشمکش باید از یک دست و یک انگشت خود استفاده کنید و با کش پلاستیکی که برای پرتاب مهره ها در نظر گرفته شده است، با سرعت تمامی مهره های صفحه بازی را به سمت حریف خود پرتاب کنید.

    محتویات بازی کشمکش بازی تا

    • ۱ صفحه چوبی بازی
    • ۱۰ عدد مهره در دو رنگ

    بازی کشمکش بازی تا

    بازی دربی کشمکش

    بازی دربی کشمکش هم یکی دیگر از بازی های در سبک بازی آقای گل است که می تواند ساعت ها سرگرمتان کند. در طول بازی باید از یک دست و یک انگشت خود استفاده کنید و با استفاده از کشی که در انتهای زمین قرار دارد، مهره ها را از داخل شیار وسط صفحه با دقت و سرعت به زمین مقابل پرتاب کنید. مهم ترین ویژگی این بازی طراحی در سبک دربی آن است که ویژه طرفداران پرسپولیس و استقلال طراحی شده است.

    محتویات بازی دربی کشمکش

    • ۱ صفحه چوبی بازی
    • ۱۵ مهره پلاستیکی
    • ۲ عدد کش اضافه

    بازی دربی کشمکش

    بازی فوتبال کارتی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بازی پارک

    فوتبال در دنیای کارت ها، چرا که نه؟! شما می توانید با در اختیار داشتن سرنوشت چند تیم یکی از آن ها را با انتخاب های دقیقتان نجات دهید و آن ها را به فینال برسانید و با چاشنی شانس تیمتان را قهرمان کنید. دریبل های رونالدینیویی و برگردان های رونالدو این جا به دردتان نمی خورند، این جا باید دو دو تا چهارتا کنید و کارت هایتان را خوب بچینید تا بتوانید توپ ها را گوشه دروازه‌ی حریف جا بدهید. بازی کارتی لیگ قهرمانان اروپا یک فوتبال واقعی پر از هیجان است. این بازی به درد جمع ها و محیط های آرام نمی خورد. البته خیلی هم نیاز نیست قوانین فوتبال واقعی را بدانید. اگر در حد این زمین فوتبال و پنالتی و گل هم می دانید کارتان راه می افتد.

    محتویات بازی فوتبال کارتی لیگ قهرمانان اروپا

    • تاس پنالتی
    • برگه های جدول بازی ها
    • ۳۲ کارت حرکت
    • ۳۲ کارت تیم های باشگاهی
    • راهنمای بازی

    بازی فوتبال کارتی

    بازی فوتبال بزنیم؟

    اگر عاشق فوتبال هستید و از بازی های رومیزی هم خوشتان می آید، بازی فکری فوتبال بزنیم مخصوص شماست! این بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است و توجه هرکسی را به خودش جلب می کند. تازه اگر دیوانه وار فوتبال را دوست داشته باشید این جذاب دوچندان هم می شود! «فوتبال بزنیم؟» یک بازی کارتی است که براساس قوانین فوتبال استاندارد طراحی شده و می توان ۲ تا ۴ نفره آن را بازی کرد. این بازی از آن دسته از بازی هایی است که هر چه بیش تر و تندتر بازی کنید، جذابیتش بیش تر می شود. سادگی بازی به شکلیست که تنها با چندبار بازی کردن آنقدر ماهر می شوید که می تواند تنها در ۵ دقیقه یک دست بازی کنید!

    محتویات بازی فوتبال بزنیم؟

    • ۴۱ عدد کارت بازی
    • ۱۹ عدد کارت موقعیت
    • ۴ عدد کارت زرد و قرمز
    • ۸ عدد کارت تیم ملی
    • ۱ عدد کارت بازی تیمی

    بازی فوتبال بزنیم؟

    بازی دروازه طلایی

    فوتبال دیگر رسما وارد خانه هایمان شده! کدام بازی برای پسربچه ها بهتر از بازی فوتبال؟ آن ها دوست دارند هرکجا که دلشان می خواهد دروازه ای به پا کنند و مشغول بازی شوند. بازی دروازه طلایی هم به همین علت برای کودکان طراحی شده است. این دروازه ها از مواد اولیه مرغوبی تولید شده و استحکام مناسبی دارد. به کمک این دروازه ها کودک شما می تواند به دنیای هیجان انگیز فوتبال وارد شود و ساعت ها در کنار دوستانش مشغول بازی شود. همچنین بازی دروازه طلایی می تواند هدیه ای دوست داشتنی و فوق العاده برای کودکان عشق فوتبال باشد!

    محتویات بازی دروازه طلایی

    • میله دروازه فوتبال به همراه تور
    • ۱ عدد توپ

    بازی دروازه طلایی


    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی فکری کارتی


    خرید بازی ورزشی از فروشگاه دانش لند

    شما عزیزان می توانید هرکجای ایران باشید، خرید بازی ورزشی را از فروشگاه دانش لند انجام دهید؛ ارسال بازی های فکری در شهر تهران در کم تر از یک روزی کاری با پیک موتوری و در شهرستان ها با پست پیشتاز انجام می شود. دانش لند تضمین می کند تمامی بازی های فکری کودکان و بزرگسالان در مناسب ترین بسته بندی و بدون نقص به دست شما می رسند.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5 1 رای
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    5 1 رای
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    1 دیدگاه
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    الب
    الب
    10 ماه قبل
    امتیاز :
         

    عالی

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند