روش های اصولی مطالعه روانشناسی برای کنکور انسانی 1403

0 0 رای ها
امتیاز
  • در سال های گذشته و با توجه به مفهومی تر شدن سوالات روانشناسی نسبت به گذشته و تلقین حس سادگی این درس به داوطلبان، حتی داوطلبان برتر رشته انسانی هم در نحوه مطالعه روانشناسی به مشکل خورده اند و به دنبال بهترین روش مطالعه روانشناسی برای کنکور هستند. روان شناسی یکی از دروس اختصاصی رشته انسانی‌ست که به واسطه حجم کمی که دارد همواره مورد توجه داوطلبان بوده اما آن ها همیشه با یک سوال روبه‌رو بوده اند: چگونه درس روانشناسی را بخوانیم؟

    یکی از مهم ترین قدم هایی که باید در مسیر یادگیری روش مطالعه روانشناسی رتبه های برتر بدانید، درک کامل مطالب کتاب با استفاده از مطالعه عمیق آن است. شما باید این را مفهومی یاد بگیرید تا با مراجعه به سوالات سخت و چالشی با ارتباط برقرار کردن مطالبی که آموخته اید، پاسخ صحیح را بدهید.

    نحوه خواندن و خلاصه نویسی درس روانشناسی انسانی

    با توجه به این که روانشناسی یک درس حفظی محسوب می شود، اهمیت مرور کردن در نحوه مطالعه روانشناسی بسیار زیاد می شود. به یاد داشته باشید که لازم است حداقل در بازه های زمانی کوتاه مدت درس هایی که آموخته اید را مرور کنید – بهتر است در میان مرور دروس، بیش تر از ۱۰ روز فاصله نیندازید – برای مرور می توانید به جای بازگشتن به کتاب درسی، از درس نامه کتاب کمک درسی روانشناسی کنکور هم استفاده کنید تا مطالب مهمی که فراموش کرده اید را مرور کنید. درس نامه های کتاب کمک درسی تلاش می کنند تا مطالب خوانده شده در کتاب درسی روانشناسی را به صورت جامع تر مرور کنید و در کنار مرور کردن، خودتان را محک بزنید. پیشنهاد ما این است که تست هایی را که در آن مشکل دارید و آن را پر نکرده اید، هایلایت کنید تا و برای یادگیری بهتر آن مبحث، پس از بررسی پاسخ نامه کتاب، آن را در یک دفتر خلاصه نویسی کنید. البته روش خلاصه نویسی درس روانشناسی را در ادامه، گسترده تر بررسی می کنیم.

    یکی از پراهمیت ترین مواردی که برای موفقیت در روانشناسی کنکور انسانی نیاز دارید، دانستن روش خلاصه نویسی درس روان شناسی است. خلاصه نویسی در این درس کاربرد بسیار زیادی دارد. سعی کنید در همان زمانی که قصد شروع خواندن درس را دارید، نکته های جمع جور و خلاصه ای ساده تهیه کنید تا در روزهای منتهی به آزمون های آزمایشی قلم چی و کنکور سراسری، بتوانید مرور پرسرعتی داشته باشید.

    نحوه خواندن و خلاصه نویسی درس روانشناسی انسانی

    پیشنهاد ما این است که یک بار از روی متن کتاب روخوانی کنید و قسمت هایی که از نظرتان اهمیت بیش تری دارند را، هایلایت کنید. برای خلاصه نویسی در کنار خود دفتری داشته باشید و بعد از درک کامل یک پاراگراف، خلاصه آن قسمت را حتما در دفتر کنار خود یادداشت کنید. طبیعی است که هرچه در مرحله خلاصه نویسی خلاقیت و حوصله بیش تری به خرج دهید، در مرحله مرور سریع مطالب، به زمان کم تری نیاز خواهید داشت.


    بیشتر بخوانید: راه های افزایش ساعت مطالعه


    روش های مطالعه روانشناسی رتبه های برتر کنکور چیست؟

    اولین ذهنیتی که باید به عنوان یک داوطلب کنکور انسانی داشته باشید این است که کم حجم بودن حجم کتاب روانشناسی به هیچ وجه دال بر ساده بودن این درس نمی‌ دهد. با بررسی سوالات کنکور سال های قبل به راحتی می توان متوجه شد که سوالات روانشناسی کنکور سال به سال مفهومی تر می شوند و نیاز به درک عمیق دارند.

    نکته ای انگیزشی که در روانشناسی در کنکور وجود دارد این است که روانشناسی نقطه قوت اکثر دانش آموزان بوده است و میانگین سراسری این درس حدود ۴۰ درصد است. با توجه به این نکته برای کسب یک رشته درجه یک در دانشگاهی خوب، درصدی بیش تر از ۷۰ مطلوب است.

    اما در این بخش قرار است تا روش مطالعه روانشناسی رتبه های برتر کنکور را بررسی کنیم؛ در ابتدا لازم است بدانید که برای خواندن این درس باید حداقل در هفته دو بازه یک ساعت الی یک ساعت و نیم را در نظر بگیرید و پس از مطالعه هر درس با استفاده از کتاب تست روانشناسی کنکور، حدود ۲ ساعت را صرف تست زنی کنید. هنگام تست زنی این نکته را در نظر بگیرید که اگر تستی را اشتباه زدید، تنها به دنبال خط یا صفحه ای که سوال از آن آمده است نگردید تا مشکل خود را پیدا کنید! در این مواقع نیاز است تا آن مبحث را به طور کامل مرور کنید تا مطالب درس به درستی در ذهن تان جا بیفتد و یادگیری تان به جای حفظی بودن، عمیق باشد. این نکته با توجه به این که روانشناسی حجم بسیار کمی دارد، آن چنان هم سخت نیست اما بسیار مهم است پس در انجام دادن آن به هیچ وجه تنبلی نکنید!

    4 روش تست زدن درس روانشناسی برای کنکور

    یکی از اشتباهاتی که اکثر کنکوری ها در زمان مطالعه درس روانشناسی مرتکب می شوند، مطالعه این درس بدون تست زنی است! برای موفقیت در کنکور سراسری یکی از مواردی که اهمیت بالایی دارد، علاوه بر مطالعه دقیق مطالب درسی، آشنایی با انواع سوال های تستی درس روانشناسی است. داوطلبی که تست های متعدد درس روان شناسی را تمرین کرده باشد و با شیوه پاسخ گویی به سوال های تستی این درس آشنایی داشته باشد، در آزمون نسبت به افرادی که هیچ گونه آشنایی با سوالات ندارند، بسیار بهتر عمل می کند.

    یکی از مهم ترین عواقبی که سردرگمی در حین آزمون را برای شما در کنکور سراسری رقم می زند، نداشتن اطلاعات کافی برای روش های تست زنی درس روانشناسی در کنکور است. فقدان اطلاعات در این بخش می تواند تاثیر منفی و قابل توجهی بر روی عملکرد شما بگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا روش تست زنی درس روانشناسی برای کنکور را بررسی کنیم.

    1. از سرعت گیرها رد شوید!

    توقف زیاد بر روی سوال هایی که دشوار هستند کار درستی نیست و این کار موجب اتلاف وقت، از دست رفتن روحیه و انگیزه و همچین تمرکز می شود. اگر در انتهای آزمون زمانی برای تان باقی ماند، حتما به مرور سوالاتی که به آن ها پاسخ نداده اید بپردازید و سعی کنید آن مطالب را به صورت عمیق یاد بگیرید.

    معرفی بهترین کتاب تست روانشناسی کنکور

    2. حواس پرتی ممنوع!

    حتی اگر درحال حل سوالات کنکور آزمایشی در خانه تان هستید، سوالات را کامل و با دقت مطالعه کنید و پس از اطمینان، پاسخ خود را در پاسخ نامه پررنگ کنید. از آن جایی که درس روانشناسی یک درس مفهومی است، خواندن و فهم سوالات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نکته را هم در نظر بگیرید که خواندن سریع و بی دقت سوال ها، علاوه بر این که کمکی به سریع تر پاسخ دادن شما نمی کند، احتمال پاسخ دهی غلط شما را هم افزایش می دهد.

    3. اول یادگیری مفاهیم بعد تست زنی!

    توصیم می کنیم قبل از شروع به تست زنی روانشناسی کنکور، ابتدا مفاهیم این درس با استفاده از روش هایی که بالاتر گفتیم، به خوبی درک کنید؛ تا زمانی که مفهوم هر مبحث را به طور کامل ندانید با سوال های آن مبحث غریبه خواهید بود. همان طور که گفتیم، برای یادگیری مفاهیم این درس می توانید از روش خلاصه نویسی درس روانشناسی استفاده کنید.

    4. آخرین راه تان مراجعه به پاسخ نامه تشریحی باشد!

    در هنگام تست زنی تلاش کنید که کم ترین مراجع به پاسخ نامه تشریحی را داشته باشید. شاید این نکته برای تان بدیهی باشد و به سادگی از آن عبور کنید اما این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از پاسخ نامه تشریحی در درس هایی که مفهومی هستند، اراده و خلاقیت ذهن شما را هدف می گیرند و آن را کاهش می دهند. تنها در شرایطی به پاسخ نامه رجوع کنید که هیچ راه حلی به ذهن تان نمی رسد و یا به دنبال یادگیری روش های یادگیری جدید و نکته های طلایی هستید.


    معرفی بهترین کتاب های کمک درسی عربی دوازدهم انسانی


    معرفی منابع خوب تست روانشناسی برای کنکور

    اما نکته آخر و طلایی که در نحوه مطالعه درس روان شناسی حائز اهمیت است، خرید کتاب تست روانشناسی است. یکی از عوامل مهمی که باعث افزایش تسلط بر روی مباحث و آشنایی با تست های روانشناسی می شود، استفاده از کتاب های کمک درسی روانشناسی کنکور است. با ما همراه باشید تا بهترین کتاب های تست روانشناسی کنکور را بررسی کنیم.

    ۱. کتاب تیزشیم روان شناسی جامع کنکور مشاوران

    کتاب کمک درسی تیزشیم روانشناسی جامع کنکور مشاوران دارای سه بخش درس نامه، تست های سطح بالا و آزمون های جمع بندی به همراه پاسخ نامه کاملا تشریحی است. درس نامه های این کتاب کاربردی و مختصر هستند اما تمام ابعاد کتاب درسی را پوشش داده اند. تست های این کتاب هم اکثرا تالیفی هستند و نکته های مهم و کاربردی را شامل شده اند. لازم به ذکر است که پاسخ نامه کتاب تیزشیم روانشناسی کنکور کاملا تشریحی است.

    کتاب تیزشیم روان شناسی جامع کنکور مشاوران

    ۲. کتاب روان شناسی جامع کنکور مشاوران

    در میان داوطلبان کنکور رشته انسانی، کتاب روان شناسی جامع کنکور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در درس نامه های این کتاب از خلاقیت های زیادی مانند کادرهای مختلف استفاده کرده تا درس نامه ها برای دانش آموزان یکنواخت نباشد. بخش پرسش های چهارگزینه ای این کتاب هم به همراه پاسخ نامه تشریحی آمده است تا دانش آموزان با استفاده از آن مهارت های خود را تقویت کنند و با تسلط کامل به همه سوال ها پاسخ دهند.

    ۳. کتاب روان شناسی جامع کنکور مهروماه

    کتاب روان شناسی جامع کنکور مهروماه که زیر دسته مجموعه کتاب های هومان قرار می گیرد، به عنوان یکی از کاربردی ترین منابع درسنامه به علاوه تست روانشناسی کنکور معرفی می شود. درس نامه های این کتاب بسیار کاربردی هستند و مولفان کتاب تلاش کرده اند تا با عدم استفاده از نکته های اضافی، مانع گیج شدن داوطلبان کنکور انسانی شوند. تست های این کتاب هم اغلب تالیفی هستند اما تست های کنکورهای سال های قبل و آزمون آزمایشی قلم چی را هم شامل می شوند. از ویژگی های بارز کتاب روانشناسی جامع کنکور هومان می توان به استفاده از دو پاسخ نامه کلیدی و تشریحی اشاره کرد.

    ۴. کتاب میکرو روانشناسی جامع کنکور گاج

    در کتاب کمک درسی میکرو روانشناسی جامع کنکور گاج، تست های تالیفی و پرسش های چهارگزینه ای براساس کنکور سراسری سال های گذشته بررسی و مطرح شده اند. جهت راحتی روش مطالعه، تست های هر فصل از کتاب بر اساس مباحث اصلی طبقه بندی شده اند و می توانید پس از مطالعه هر مبحث، به حل تست های آن بپردازید. از ویژگی های کتاب میکرو روانشناسی جامع کنکور گاج می توان به دارا بودن پاسخ نامه تشریحی اشاره کرد.

    کتاب میکرو روانشناسی جامع کنکور گاج

    سفارش کتاب تست روانشناسی جامع کنکور از فروشگاه دانش لند

    امروز در تیم تحریریه دانش لند تلاش کردیم تا با در نظر گرفتن اهداف آموزشی داوطلبان کنکور رشته انسانی، بهترین کتاب تست روانشناسی کنکور را معرفی کنیم. شما می توانید خرید کتاب کمک درسی روانشناسی کنکور را با بهترین تخفیف و ارسال سریع، از فروشگاه دانش لند انجام دهید تا کتاب های مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    0 0 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند