معرفی 5 کتاب برای 20 گرفتن امتحان نهایی فارسی دوازدهم

بهترین کتاب های فارسی دوازدهم
4.5 2 رای ها
امتیاز
  • اگر می خواهید در امتحان نهایی فارسی دوازدهم 20 بگیرید باید با نوع سوالات و با بودجه بندی آن ها آشنا باشید. خرید بهترین کتاب فارسی دوازدهم به شما کمک می کند تا مهارت های خودتان در این درس را بالا ببرید و بر روی سوالات مهم تسلط کافی داشته باشید. سوالات امتحان نهایی فارسی دوازدهم هماهنگ با منابع نظام جدید است و همان طور که می دانید، بعد از تغییرات گسترده کنکور 1402 و حذف دروس عمومی از کنکور، درس ادبیات فارسی یکی از دروسی بود که شامل این قانون می شد و از امسال به بعد داوطلبان کنکور تجربی، ریاضی و انسانی باید خود را برای حضور در امتحانات نهایی فارسی آماده کنند. در ادامه با بانک کتاب دانش لند همراه باشید تا به بررسی 5 کتاب برای 20 گرفتن در امتحان نهایی فارسی دوازدهم بپردازیم. کتاب هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای گذر از سد امتحانات نهایی فارسی دوازدهم طراحی شده اند و مخاطب آن ها دانش آموزان رشته ریاضی، تجربی و انسانی است. با توجه به اهمیت درس فارسی در امتحانات نهایی شیوه جدید، توصیه می کنیم از ابتدای سال کتاب مد نظرتان را تهیه کنید، اما درکل این منابع برای شب امتحان هم مناسب هستند چراکه تمام امتحانات نهایی را به همراه پاسخشان شامل می شود.

    5 تا از بهترین کتاب ها برای موفقیت در امتحان نهایی فارسی دوازدهم

    1. کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

    کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز ویژه امتحانات نهایی فارسی دوازدهم توسط «مجتبی احمدوند» طراحی و تالیف شده است. در این کتاب تمامی نکات و مفاهیم مهم، جمع بندی مطالب و دوره نکات به همراه نمونه سوالات امتحانی گنجانده شده است. از ویژگی های برجسته کتاب می توان به ساختار استاندارد آن اشاره کرد؛ بخش درسنامه های کتاب خلاصه و کاربردی است و در هر فصل، زیر فصل ها به طور کامل و روشن توضیح داده شده است. چینش درسنامه ها به شکلی است تا دانش آموزان هنگام مطالعه سردرگم نشوند و تمرکز خود را از دست ندهند.

    کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز

    بعد از بخش درسنامه، تعداد زیادی پرسش که شامل جای خالی، تست، تشریحی و غیره می شود قرار دارد. دانش آموزان می توانند پس از مطالعه کامل هر فصل از کتاب ماجراهای من و درسام فارسی دوازدهم خیلی سبز، برای جمع بندی و سنجش دانسته های خود از این بخش کمک بگیرند. یکی دیگر از نکات مثبت این کتاب وجود چند نمونه سوال از امتحانات نوبت اول و دوم است که به همراه بارم بندی کامل آورده شده است. همچنین پاسخنامه تشریحی تمامی سوالات، در انتهای کتاب قرار دارد.

    2. کتاب راه نهایی فارسی دوازدهم دریافت

    کتاب راه نهایی فارسی دوازدهم هامون سبطی یکی از جدیدترین کتاب های نگارش شده براساس تغییرات کنکور است که ویژه داوطلبان کنکور رشته ریاضی، تجربی و انسانی برای پایه دوازدهم طراحی شده است. نویسنده این کتاب دو تا از اساتید با سابقه درس ادبیات یعنی «دکتر هامون سبطی» و «امیرمحمد دهقان» هستند. این کتاب شامل درسنامه کامل براساس کتاب درسی فارس دوادهم است که به صورت درس به درس و طبقه بندی شده معانی اشعار، ابیات، واژگان و آرایه های درس را شامل می شود.

    کتاب راه نهایی فارسی دوازدهم دریافت

    از ویژگی های این کتاب می توان به وجود مجموعه ای از آزمون های درس به درس که برای 20 گرفتن در امتحان نهایی فارسی دوازدهم طراحی شده اند اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که تمامی سوالات موجود در کتاب راه نهایی فارسی دوازدهم دریافت به همراه پاسخنامه تشریحی هستند.

    3. جزوه فارسی دوازدهم نشر الگو

    کتاب جزوه فارسی دوازدهم الگو جدیدترین تالیف «استاد علیرضا عبدالمحمدی» ویژه داوطلبان کنکور رشته ریاضی، تجربی و انسانی در پایه دوازدهم است که شامل مطالب فارسی دوازدهم می شود. این کتاب شامل درسنامه کامل درس به درس مطابق با کتاب درسی و همچنین معانی لغات، ابیات و نثرها، نکات دستوری و لغت و املای  متون، نکات تاریخ ادبیات و پاسخ تمامی کارگاه های متن پژوهی می شود. در این کتاب علاوه بر سوالات امتحان نهایی فارسی دوازدهم که اتفاقا با پاسخنامه تشریحی هم هستند، نکات دستوری هر شعر و نثر هم ارائه شده است.

    جزوه فارسی دوازدهم نشر الگو

    4. کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

    یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اکثر دانش آموزان در درس فارسی با آن درگیر هستند، گستردگی مطالب درس فارسی دوازدهم است، اگر به دنبال کتابی می گردید که هم کامل باشد و هم جامع و هیچ بحث و نکته ای را جا نندازد، کتاب فارسی دوازدهم طالب تبار با ویژگی های خاص و متفاوت برای شما ساخته شده است! این کتاب که توسط «استاد حمید طالب تبار» به طراحی و تالیف شده است، دارای 2 بخش است. بخش اول به شرح و معنی تمام ابیات و متون کتاب درسی می پردازد و آرایه ها و دستور زبان های ارائه شده در کتاب را بررسی می کند. در بخش دوم کتاب، پرسش های تشریحی به صورت درس به درس ارائه شده که همگی دارای پاسخنامه کاملا تشریحی هستند. از ویژگی های این بخش می توان به دسته بندی آن اشاره کرد که به صورت زیر دسته بندی شده اند:

    • مطابق با کتاب درسی
    • فراتر از کتاب درسی
    • پرسش های سراسری

    کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

    لازم به ذکر است که در بخش درسنامه های کتاب هم از نمودار درختی، جدول و ایجاد کادر برای توجه و تذکر دادن نکات مختلف استفاده شده که یکی از ویژگی های کتاب است.

    5. کتاب غول امتحان فارسی دوازدهم مبتکران

    کتاب غول امتحان فارسی دوازدهم مبتکران ویژه امتحانات نهایی و آمادگی جهت آزمون های آزمایشی در این درس و تمرین و یادگیری فارسی دوازدهم طراحی و چاپ شده است. این کتاب که جز خانواده تازه طراحی شده «غول امتحان» انتشارات مبتکران است، یک منبع کامل و به درد بخور برای امتحانات به شمار می رود و شامل سوالات متعددی است. همچنین از ویژگی های این کتاب می توان به پاسخنامه تشریحی آن اشاره کرد.

    کتاب غول امتحان فارسی دوازدهم

    خرید کتاب فارسی دوازدهم از بانک کتاب دانش لند

    در این مقاله تلاش کردیم تا 5 کتاب تست فارسی برای 20 گرفتن در امتحانات را ارائه بدهیم. شما عزیزان می توانید خرید کتاب فارسی دوازدهم را با بالاترین تخفیف و ارسال سریع از بانک کتاب دانش لند انجام دهید تا در سریع ترین زمان ممکن کتاب خود را درب منزل تحویل بگیرید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    4.5 2 رای ها
    امتیاز

    آخرین مطالب مجله آموزشی

    هیچ داده ای یافت نشد
    4.5 2 رای ها
    امتیاز
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    امتیاز
    2 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    نمیدانم
    نمیدانم
    5 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اطلاعی ندارم

    زهرا
    زهرا
    2 ماه قبل
    امتیاز :
         

    اگه الان شروع کنم کتابای نشرالگو مثل آرایه و دستور زبان رو بخونم مفید هست ؟

    بانک کتاب اینترنتی دانش لند